محمد دانشگر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ابتدای دولت یازدهم یک هزار روستا در استان خراسان رضوی با تانکر سیار آب رسانی می شدند که این تعداد اکنون به 423 روستا کاهش یافته است.
وی اظهار کرد: شاخص برخورداری از آب سالم و بهداشتی در روستاهای خراسان رضوی طی دولت یازدهم با رشد هفت درصدی به حدود 73 درصد رسیده است، در حالی که این میزان در ابتدای دولت یازدهم 66 درصد بود.
وی گفت: جمعیت روستایی برخوردار از آب سالم و بهداشتی در این استان از ابتدای دولت یازدهم تاکنون نسبت به گذشته 19درصد رشد داشته است.
دانشگر افزود: در ابتدای دولت یازدهم جمعیت برخوردار از آب سالم و بهداشتی در روستاهای خراسان رضوی بیش از یک میلیون و 328 هزار نفر بود که طی چهار سال بیش از 247 هزار و 960 نفر به این تعداد افزوده شده است.
وی با اشاره به افزایش 100 درصدی جمعیت روستایی برخوردار از سیستم های دفع بهداشتی فاضلاب در این استان طی دولت یازدهم اظهار کرد: در این مدت سه هزار و 870 نفر در روستاهای این استان زیر پوشش خدمات بهداشتی فاضلاب قرار گرفته اند.
وی همچنین از افزایش 33 درصدی حجم ذخیره مخازن آب روستایی طی این مدت خبر داد و گفت: حجم کل مخازن ذخیره آب در روستاهای خراسان رضوی 269 هزار و 970 متر مکعب است که 67 هزار و 638 متر مکعب آن در چهار سال گذشته ایجاد شده است.
دانشگر افزود: طول لوله گذاری شبکه آب روستایی این استان شامل خط انتقال و شبکه توزیع 20 هزار و 885 کیلومتر است که 2 هزار و 136 کیلومتر آن در دولت یازدهم ایجاد شده و این عملیات نسبت به گذشته 11 درصد افزایش دارد.
وی تعداد روستاهای زیرپوشش این شرکت را سه هزار و 335 روستا ذکر کرد و گفت: هم اکنون بیش از یک میلیون و 733 هزار نفر در روستاهای این استان زیر پوشش این شرکت قرار دارند که هشت درصد جمعیت زیرپوشش آب و فاضلاب روستایی کشور را شامل می شود.
وی اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی با 569 هزار و 928 مشترک هم اکنون حدود 11 درصد از مشترکان آب و فاضلاب روستایی کشور را به خود اختصاص داده است.
3027 / 6053 خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.