به گزارش ایرنا بتول گندمی، شنبه شب در دیدار با فعالان کانون زنان حقوقدان سورا در خراسان رضوی افزود: فعالان این کانون در عرصه انتخابات تلاش بسیار زیادی برای تحقق آرمان های اصلاح طلبانه در جامعه انجام دادند.
وی با ابراز امیدواری نسبت به تداوم این رویکرد کانون زنان حقوقدان، خاطر نشان کرد: این کانون فعالیت های بسیار ارزشمندی انجام داده که در کشور نمونه است و از آن به عنوان یکی از سازمان های مردم نهاد موفق یاد می شود.
منتخب پنجمین دوره شورای شهر مشهد تصریح کرد: شوراهای شهر و روستا موظف هستند که به صورت جدی از سازمان های مردم نهاد و فعالیت آن ها در جامعه پشتیبانی کنند.
گندمی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد باید برای فعالیت گسترده با شورا و شهرداری جدید برنامه ریزی کنند، اظهار کرد: باید مشارکت مردم در قالب سازمان های مردم نهاد در تصمیم گیری های مختلف افزایش یابد و در این زمینه برنامه ریزی های مفصلی صورت خواهد گرفت.
یکی دیگر از منتخبان شورای شهر مشهد نیز در این جلسه اظهار کرد: حمایت از سازمان های مردم نهاد یکی از رویکردهای اصلی شورای پنجم خواهد بود و در این زمینه گام های مهمی برداشته خواهد شد.
رمضانعلی فیضی ادامه داد: متاسفانه در برخی از نقاط محروم شهر شرایط مناسبی برای زنان و دختران فراهم نیست و باید در این زمینه فعالیت های سازمان های مردم نهاد افزایش یابد.
وی با بیان اینکه وجود شرایط اجتماعی مناسب برای زنان جامعه یکی از حقوق اصلی آن ها به حساب می آید، اظهار کرد: کانون زنان حقوقدان سورا در این زمینه می تواند نقش بسیار مهمی را ایفا کند و آینده ای درخشان را رقم بزند.
یکی دیگر از منتخبان شورای شهر مشهد نیز با بیان اینکه مشکلاتی همچون فرار از قانون به صورت وسیع در جامعه دیده می شود، خاطر نشان کرد: باید قانونمداری در جامعه رشد پیدا کند تا بسیاری از مشکلات حل و فصل شود.
سیدمحسن حسینی پویا ادامه داد: باید معیار اصلی فعالیت در حوزه های مختلف قانون باشد و بر همین اساس شورای پنجم توجه جدی به قانون خواهد داشت.
وی ادامه داد: مسئولیت حقوقدانان و فعالان این عرصه در شرایط فعلی بسیار سخت و دشوار است زیرا آن ها باید برای گسترش حقوق شهروندی در جامعه تلاش بسیار زیادی را انجام دهند.
منتخب پنجمین دوره شورای شهر مشهد اظهار کرد: انجمن های مردم نهاد نیز در این زمینه می توانند نقشی بسیار مهم را ایفا کنند و زمینه رشد قانون مداری را در جامعه افزایش دهند.
یک منتخب دیگر شورای شهر مشهد نیز در این دیدار گفت: توجه به مسائل اجتماعی و رفع مشکلات زنان شهر مشهد از جمله موضوعات بسیار مهمی است که شورای پنجم به صورت ویژه به آنها می پردازد.
احمد نوروزی گفت: شورای شهر و شهرداری به تنهایی نمی توانند مشکلات موجود را حل کنند بلکه آحاد مختلف جامعه به خصوص سازمان های مردم نهاد می توانند نقش بسیار مهمی را در این حوزه ایفا کنند.
وی ادامه داد: باید تلاش شود برای کسانی که دچار مشکلات بسیار زیادی در شهر مشهد شده اند شرایط بهتری فراهم شود.
مرضیه محبی، مدیرعامل کانون زنان حقوقدان سورا در خراسان رضوی نیز در این نشست به بیان دغدغه ها و مشکلات موجود در حوزه های مختلف اجتماعی شهر مشهد پرداخت.
خبرنگار: توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7498/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.