احمد نادری، شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، این اقدام با هدف حمایت از تولید کنندگان، بنا به تصمیم کارگروه امهال شهرستان، با توجه به شرایط نامناسب اقلیمی چند سال اخیر بخش کشاورزی و بروز خشکسالی و سرمازدگی در منطقه صورت گرفت.
وی گفت: بر این اساس مهلت بازپرداخت 320 میلیارد ریال از وام های کشاورزی و دامداری این منطقه، که موعد سررسید آن سال 95 بوده است، برای یک سال دیگر تمدید شده است.
نادری افزود: بر این اساس مهلت بازپرداخت هزار و 92 پرونده تسهیلات معوق خسارت دیدگان بخش کشاورزی جمعا به مبلغ 320 میلیارد ریال که سررسید سال 95 بود، برای یک سال تمدید شد که برای اجرا به شعب بانک ارسال شده است.
مدیر جهاد کشاورزی مه ولات، بار مالی ناشی از این امهال را 68 میلیارد و 34 میلیون ریال عنوان کرد که این رقم توسط دولت از محل اعتبارات مدیریت بحران تامین و پرداخت شده است.
مه ولات با 36 هزار هکتار عرصه باغی و زراعی، بزرگترین شهرستان باغی استان خراسان رضوی به شمار می آید و بیش از 97 درصد اشتغال این شهرستان 50 هزار نفری وابسته به حوزه کشاورزی است.
این شهرستان رتبه پنجم از نظر سطح زیر کشت و تولید زعفران در استان خراسان رضوی را داشته و 3.3 درصد زعفران استان و 2.5 درصد زعفران کشور را تولید می کند.
فیض آباد، مرکز شهرستان 50 هزار نفری مه ولات در 207 کیلومتری مشهد قرار دارد.
** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.