به گزارش ایرنا سیدحمیدرضا امینی، شنبه در دومین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان تربت حیدریه افزود: اوقات فراغت فرصت مناسبی برای ایجاد روحیه خودباوری، شناسایی و پرورش استعدادها در قشر جوان و نوجوان است که با برنامه ریزی صحیح می توان به نتایج مورد نظر رسید.
وی گفت: برای جلب مشارکت حداکثری جوانان و خانواده ها در اوقات فراغت و روی آوردن آنها به فعالیت های فرهنگی، مهارتی و ورزشی، نظارت دقیق دستگاه های مرتبط بر چگونگی فعالیت های اوقات فراغت و جلب مشارکت سازمان های مردمی در این حوزه می تواند بر سطح کمی و کیفی این فعالیت ها بیفزاید.
امینی در بخش دیگری بر ضرورت بیمه ورزشی ورزشکاران و نیز بیمه مسئولیت اماکن برگزاری کلاسها تاکید کرد و گفت: استفاده از مربیان دارای کارت، توجه به امر آموزش و استعدادیابی در امر برگزاری کلاس های اوقات فراغت، مباحث فنی و مهارتی، دوره های آمادگی در حوزه بلایای طبیعی و مواجهه با مخاطرات، کارگاه های موضوعی در مباحث پیشگیری از آسیبهای اجتماعی (فضای مجازی، سبک زندگی سالم و...) به صورت دوره ای و لزوم توجه به برگزاری کلاس های اوقات فراغت در حاشیه شهر از مباحث مهمی است که باید برنامه ریزان به آن توجه کنند.
آموزش و پرورش، بسیج، هلال احمر، فنی و حرفه ای، شهرداری و دانشگاه های شهرستان تربت حیدریه از جمله دستگاه های متولی اوقات فراغت هستند که برای تابستان اقدام به برگزاری کلاس های اوقات فراغت کرده اند.
اداره ورزش و جوانان شهرستان نیز برنامه ریزی طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستان 96 را با هدف جذب گروه های مختلف سنی در 23 رشته ورزشی برای 2 گروه دختران و پسران آغاز کرده که از دهم تیرماه جاری فعال خواهد شد.
هم اکنون در شهرستان تربت حیدریه 32 باشگاه ورزشی فعالند که هفت باشگاه مربوط به بانوان، 2 باشگاه ویژه آقایان و بقیه به صورت مشترک فعالیت دارند و شمار بیمه شدگان ورزشی این شهرستان نیز چهار هزار و 670 نفر است.
مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.