عباس کاظمی روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگاران افزود: بدهکاری که برای شهرداری ایجاد می‌شود بابت هزینه جاری نیست بلکه در خصوص پروژه‌های عمرانی است که نمی‌توان آن ها را متوقف کرد .
وی بودجه شهرداری قوچان در سال 96 را 300 میلیارد ریال و با افزایش 14 درصدی نسبت به سال گذشته اعلام کرد و افزود : درآمد این شهرداری در دوماهه اول سال جاری به 17 میلیارد و 542 میلیون ریال رسیده 23 درصد نسبت به مدت مشابه قبل افزایش دارد.
شهردار قوچان در خصوص اجرای طرح جامع پسماند در این شهرستان گفت : این طرح به‌صورت جامع زیر نظر استانداری خراسان رضوی در حال انجام است .
وی افزود : طرح جامع پسماند برای سه شهر قوچان، چکنه و باجگیران و روستاهای آن برنامه‌ریزی‌شده که در سال 95 اعتباری بالغ‌برپنج میلیارد ریال برای آن به تصویب رسیده است.
کاظمی با اشاره به اینکه 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار تفکیک زباله از مبدأ در این طرح تصویب اما تاکنون تخصیص داده نشده است ، گفت : در خصوص ایجاد معدن زباله مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون ریال تخصیص یافت که در این زمینه در محل معدن پنج هزار مترمربع خاک‌برداری ، 6 هزار متر فنس کشی ، 40 هزار مترمربع محوطه‌سازی و ساخت ابنیه ، 13 هکتار نقشه‌برداری و خرید کانکس انجام‌شده است .
وی بابیان اینکه برای تفکیک زباله در مبدأ چهار ناحیه پرتراکم جمعیتی در قوچان انتخاب‌شده است ، افزود : کانکس‌های موردنیاز در این طرح خریداری‌شده اما با توجه به کمبود اعتبار تا زمان تخصیص آن نمی‌توانیم اقدامی انجام دهیم.
وی با اشاره به احداث پارک عشایری در شهرک امام رضا( ع ) از محل درآمدهای شهرداری گفت : در این پروژه تاکنون 3 میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه شده که پیشرفت فیزیکی آن 85 درصد است و در20 روز آینده تکمیل خواهد شد .
شهردار قوچان وضعیت آسفالت شهری قوچان را بسیار نامناسب خواند و تأکید کرد : 70 درصد معابر قوچان احتیاج به آسفالت دارد.
وی افزود :45 مورد از 62 پرونده آسفالت معابر شهروندان که حدود 8 ماه در نوبت مانده بود در سه‌ماهه اول انجام شد و مابقی پرونده‌ها در دست اقدام است .
کاظمی میزان تولید آسفالت در سه ماهه اول سال 95 را 2 هزار و 672 تن دانست و افزود : این میزان در سال 96 به 7 هزار و 503 تن رسیده است .
وی با اشاره به اجرای 16 هزار و 935 متر آسفالت معابر اصلی در سال جاری گفت : آسفالت معابر فرعی نیز از 25 هزار و 874 مترمربع در سه‌ماهه اول سال 95 به 58 هزار و 95 مترمربع در سال جاری رسیده است .
شهردار قوچان با باین اینکه ناوگان اتوبوس‌رانی این شهر 10 سال سن دارد،‌افزود: سن بالای اتوبوس‌ها و کاهش درآمدها منجر به بدهی 7 میلیارد و 500 میلیون ریالی این سازمان شده است .
وی با اشاره به برنامه سال 92 دولت مبنی بر واگذاری قسمتی از اتوبوس‌رانی به بخش خصوصی گفت : متأسفانه این سازمان بخش درآمدزای خود که مربوط به روستاها و حومه شهر بود به بخش خصوصی واگذار کرد .
وی ادامه داد : از مهرماه سال 94 هیچ مبلغی در خصوص یارانه بلیت واریز نشده است و بودجه برای طرح جایگزینی اتوبوس‌های فرسوده از طرف سازمان شهرداری‌ها تصویب نشده است .
قوچان در ۱۳۰ کیلومتری شمال غرب مشهد- مرکز خراسان رضوی - قرار دارد
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی فوری به اخبار منتخب در همه حوزه‌های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: حبیبه احسنی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
7501/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.