دکتر محسن عابدزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون کانون های فعال بیماری تب برفکی در شهرستان های مشهد، نیشابور و بردسکن وجود دارد.
وی با اشاره به آغاز طرح ایمن سازی دامهای سبک و سنگین خراسان رضوی علیه بیماری تب برفکی اظهار کرد: در اجرای این طرح که با هدف مقام سازی دام های حساس صورت می گیرد، 2 میلیون راس دام سبک شامل گوسفند و 300 هزار راس گاو و گوساله واکسینه می شوند.
وی گفت: در مرحله اول طرح ایمن سازی تب برفکی که از امروز آغاز شده و تا پایان تیر ماه ادامه دارد، تمام دام های سنگین و 30 درصد دام های سبک استان زیرپوشش عملیات ایمن سازی علیه بیماری تب برفکی قرار می گیرند.
عابدزاده افزود: در اجرای این طرح بخشی از دام های سبک استان خراسان رضوی به منظور به حداقل رساندن خسارات ناشی از بیماری تب برفکی براساس دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور زیرپوشش عملیات مایه کوبی قرار خواهند گرفت.
وی اظهار کرد: بهای واکسن های وارداتی برای دام سنگین توسط دامدار پرداخت می شود و واکسن و خدمات واکسیناسیون برای دام سبک رایگان است.
وی گفت: توزیع و عرضه غیرمجاز واکسن تب برفکی در استان از طریق مراجع قضایی و انتظامی پیگیری می شود.
تب برفکی بیماری واگیردار دام های زوج سم است که قابل انتقال به انسان نیست و مهمترین تهدید آن خسارت اقتصادی است.
استان خراسان رضوی با هفت میلیون راس دام سبک و 330 هزار راس دام سنگین حدود هشت درصد جمعیت دام کشور را در اختیار دارد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
3027 / 6053 خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.