حمید صالحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صبح امروز منطقه ساختمان با 127 پی.اس.آی، سمزقند و خیام شمالی هر یک با 116، الهیه با 112 و نخریسی با 102 و امامیه با 101 پی.اس.آی دچار حجم بالاتر از حد مجاز آلاینده هستند.
وی ادامه داد: در صورت افزایش رفت و آمد خودروها تا ظهر امروز مناطق شهید آوینی، خاقانی، سجاد، ماشین ابزار، شهید مفتح، وحدت نیز در شهر مهد دچار بار آلودگی بیش از حد مجاز می شوند اما استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و پرهیز از بکار گرفتن خودروهای شخصی می تواند در کاهش آلودگی هوا موثر باشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تاکید کرد بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشده یا از حضور در مناطق پر رفت و آمد، هسته مرکزی شهر و مناطق آلوده خودداری کنند و عموم مردم نیز از فعالیتهای ورزشی در فضای باز بپرهیزند.
روزانه یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد رفت و آمد دارند.
شاخص کلی کیفیت هوا در محدوده 101 تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان، بین 151 تا 200 پی.اس.آی هشدار برای همه سنین و بین 200 تا 300 پی.اس.آی نیز حالت اضطراری است. آلودگی بیشتر از 300 پی.اس.آی وضعیت بحرانی را نشان می دهد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.