ابوالقاسم موسوی روز سه شنبه در دیدار با جمعی از کشاورزان بخش مرکزی و کوهسرخ این شهرستان افزود: با تخصیص این اعتبار در سطح 952هکتار از اراضی این شهرستان طرح نوین آبیاری اجرا می شود.
وی اضافه کرد: همچنین در زمینه لوله گذاری نیز از ابتدای امسال تاکنون15 میلیارد ریال اعتبار به شهرستان اختصاص یافته که با صرف این مبلغ جهت نصب و اجرای 72 کیلومتر لوله گذاری در سطح شهرستان اقدام می شو..
موسوی با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیرو امید به بخش کشاورزی اظهار کرد: قناتهای برخی از روستاها به دلیل کاهش بارندگی آبدهی کمی دارند که در این راستا لایروبی و مرمت دو رشته قنات و مطالعه و نقشه برداری 72 کیلومتر خط انتقال آب در دست انجام است تا زمینه ماندگاری روستاییان و مهاجرت معکوس فراهم شود.
وی در خصوص نوسازی ناوگان کشاورزی در کاشمر نیز گفت: در حال حاضر712 دستگاه تراکتوردر این شهرستان وجود دارد و ضریب مکانیزاسیون بدون احتساب عمر ماشین آلات شهرستان حدود یک و سه دهم درصد است .
وی کاشمر را خرده مالک ترین شهرستان خراسان رضوی عنوان کرد و افزود: اکنون 120 هزار قطعه زراعی و باغی با 21 هزار بهره بردار و 22 هزار و 600 هکتار سطح زیر کشت آبی در شهرستان وجود دارد که سرانه هر کشاورز حدود یک و یک دهم هکتار در شش قطعه مختلف زراعی و باغی با وسعت هر قطعه زراعی حدود دو دهم هکتار است.
وی یادآور شد: به منظور تولید محصولات متنوع و پرهیز از تک محصولی بودن منطقه سطح زیر کشت گیاهان دارویی در این شهرستان افزایش یافته است.
موسوی با اشاره به اینکه به لحاظ بحران منابع آبی و افت سطح آبهای زیرزمینی باید به سمت کشت گیاهان کم آب طلب در منطقه برویم افزود: در این راستا از سالهای قبل نسبت به کشت گیاهان دارویی و گل محمدی اقدام شده به طوری که سطح چهار هکتاری این گیاهان در سال 90 اکنون به 100 هکتار رسیده است.
کاشمر 38 هزار و 200 هکتار زمین زیر کشت انواع محصولات آبی و دیم دارد.
شهرستان 195 هزار نفری کاشمر در فاصله 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
6012/7497 خبرنگار: لیلا قرائی ** انتشاردهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.