منصور برغمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها در یک هزار و 440 هکتار اراضی کشاورزی شهرستان سبزوار اجرا شده است.
وی اظهار کرد: با اجرای این طرح ها در مجموع 2 هزار و 500 هکتار از اراضی شهرستان زیرپوشش طرح آبیاری کم فشار و تحت فشار گرفته است.
وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح ها 35 میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: 85 درصد از اعتبارات اجرای این طرح ها توسط دولت و 15 درصد توسط کشاورزان پرداخت می شود.
برغمدی افزود: امسال 100 میلیارد ریال برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار و کم فشار در سه هزار و 500 هکتار اراضی این شهرستان اختصاص یافت که تاکنون 70 نفر برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند و در مرحله بررسی و عقد قرارداد با بانک هستند.
وی اظهار کرد: با پرداخت این تسهیلات و اجرای طرح های آبیاری تحت فشار و کم فشار، اراضی زیر پوشش طرح مزبور در این شهرستان به 6 هکتار افزایش می یابد.
وی گفت: با اجرای طرح های آبیاری تحت فشار و کم فشار کشاورزی، راندمان مصرف آب در بخش کشاورزی شهرستان از 35 به 70 درصد افزایش یافته است.
برغمدی افزود: در سال زراعی جاری 9 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیرپوشش طرح های کم خاک ورزی، کشت های حفاظتی و تسطیح اراضی قرار گرفت.
وی با اشاره به بهره برداری از 2 طرح آبیاری تحت فشار و کم فشار در این شهرستان اظهار کرد: این طرح ها شامل طرح های آبیاری کم فشار سطحی در 147 هکتار از اراضی باغی این شهرستان است.
وی گفت: برای اجرای این طرح ها پنج میلیارد و 830 میلیون ریال هزینه شده و حدود 10 هزار متر شبکه انتقال آب اجرا شده است.
شهرستان سبزوار دارای 54 هزار هکتار زمین زراعی و 19 هزار هکتار عرصه باغی و حدود 20 هزار بهره بردار بخش کشاورزی است.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8144/7500 / 6053 خبرنگار: جواد پورسخاوت ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.