محمدرحیم نوروزیان روز سه شنبه در چهارمین نشست شورای ورزش همگانی مشهد با بیان تلاش های صورت گرفته از سوی دولت یازدهم افزود: در این راستا دولت یازدهم با همکاری فدراسیون ورزش های همگانی طرحی با عنوان 'سند تحول آینده نگری ورزش' تدوین کرد.
وی با اشاره به اهداف این سند تصریح کرد: در طراحی این سند بر ترویج فرهنگ ورزش به ویژه ورزش های همگانی تاکید شده است که هدف نهایی آن در سه سال آینده برای کلانشهر مشهد انجام ورزش پایدار برای 50 درصد مردم این شهر است.
فرماندار مشهد ادامه داد: در راستای تحقق این هدف با بخشداران و سازمان های ورزش و جوانان مشهد تعاملاتی خوبی برقرار شده و طرح هایی که بیشترین اولویت را میان اعضا دارند در دستور کار قرار گرفته است.
نوروزیان با اشاره به برخی از طرح های مصوب این شورا اظهار کرد: مقرر شده برخی اماکن ورزشی بلااستفاده به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گیرد و در طرحی دیگر بنا شد که با همکاری اداره ورزش و جوانان؛‌ این مهم در میان کارکنان دولت و دستگاههای اداری ترویج داده شود.
فرماندار ترویج ورزش در بین تمامی اقشار جامعه را ضروری دانست و گفت: هم اکنون 13 سالن ورزشی در مشهد و حاشیه های آن در حال احداث است که در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز گفت: ترویج ورزش در میان اقشار مختلف به خصوص کارکنان دولت از مهمترین اولویت های این اداره کل است که با تصویب طرح هایی از جمله ورزش کارکنان ادارات دولتی در این مسیر گام نهاده ایم.
کوروش صبوریان با بیان اینکه کلانشهر مشهد نیازمند طرحی پویا برای ارتقاء ورزش همگانی است،‌افزود: طرح های ورزشی کاربردی زیادی برای استان در حال تنظیم و اجرا است اما با توجه به متراکم بودن جمعیت شهر مشهد، این کلانشهر نیازمند الگویی خاص در زمینه ورزش است.
وی با بیان اینکه فلسفه ورزش همگانی حضور جمعی در تمامی عرصه های اجرایی و ورزشی است، اظهار کرد: موضوع ترافیک، تغذیه های نامناسب و مرتفع سازی مواردی است که نیاز مبرم ورزش به جامعه را بیش از پیش نمایان می کند.
مدیرکل ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه احداث سالن های ورزشی سطح شهر باید به صورت توازن در تمامی نقاط شهر باشد خاطر نشان کرد: در خصوص ترویج فرهنگ ورزش نباید موازی کاری صورت بگیرد و همه نهادها و ارگانها باید یک دل در این مسیر همراه یکدیگر باشند.
140 هزار ورزشکار سازمان یافته در خراسان رضوی فعالیت می کنند که 20 درصد آنها در ورزش های همگانی مشغول هستند که از این حیث استان رتبه اول کشوری را در اختیار دارد.
7495/6012خبرنگار: حسین عباسی ** انتشار دهنده : علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.