غلام حسن کوشافر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اصلاح و مرمت قنوات و کانال های آبیاری گناباد به عنوان یکی از فعالیتهای شاخص دولت تدبیر و امید با هدف مدیریت بهینه مصرف آب و جلوگیری از هدر رفت آب در بخش شرب و بهداشتی و بخش کشاورزی از نیمه نخست فروردین ماه جاری آغاز شده است.
وی اعتبار در نظر گرفته شده برای این منظور را چهار میلیارد و 555 میلیون ریال ذکر کرد و گفت: سه میلیارد و 872 میلیون ریال از این مبلغ از محل اعتبارات دولتی و 683 میلیون ریال با مشارکت بخش خصوصی و خودیاری مردم تامین می شود.
وی اظهار کرد: با صرف این مبلغ در مجموع سه هزار و 410 متر مربع از قنوات و کانالهای آبیاری گناباد مرمت و اصلاح می شود.
کوشافر، احیا و مرمت قنوات زیبد، روشناوند، بهاباد، نجم آباد، کلاته شمس، انتقال آب و احداث کانال بتونی روستاهای باغ آسیا و کلات را از جمله اقدامات در دست انجام در این بخش برشمرد و افزود: در صورت تخصیص کامل اعتبارات فرآیند اجرایی آنها تا 2 ماه آینده به اتمام می رسد.
از مجموع 720 رشته قنات گناباد حدود 600 رشته آن فعال است و از این تعداد 18 قنات نیز دائمی و پر آب می باشد که معروف ترین آنها قنات جهانی قصبه است.
شهرستان گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7545/2095/ 6053 خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.