بخشدار کدکن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شدت این بارندگی، احتمال وارد آمدن خسارت به کشتزارها و باغ های منطقه را دور از انتظار ندانست.
سیدمهدی موسوی کیا افزود: بارش تگرگ که به مدت نیم ساعت ادامه داشت موجب جاری شدن سیل در سطح شهر کدکن و روستاهای این بخش شد.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه این بارندگی نزدیکی های غروب اتفاق افتاد، کارشناسان بخش های مختلف فردا به سطح منطقه اعزام می شوند تا نسبت به برآورد و اعلام خسارات وارده اقدام کنند.
وی با توجه به نضج گرفتن سردرختی ها، احتمال بروز خسارت در باغها را کمتر دانست و در عین حال نسبت به وضعیت گندمزارها، به خصوص در آستانه فصل برداشت اظهار نگرانی کرد.
وی با تشریح وضعیت کشاورزی منطقه گفت: کدکن به عنوان منطقه کشاورزی و دامداری، دارای پنج هزار و 500 هکتار عرصه کشاورزی و باغی است که در آن محصولاتی چون آلو، آلوچه، سیب، زعفران و محصولات زراعی تولید می شود.
موسوی کیا به قابلیت های دامپروری منطقه نیز اشاره کرد و افزود: بخش کدکن با حدود 75 هزار راس دام سبک، هزار و 70 راس دام سنگین، 22 واحد مرغداری و 2 استخر پرورش ماهی، نقش مهمی در تولید فرآورده های دامی تربت حیدریه دارد.
بخش کدکن با 17 روستا و جمعیتی در حدود 14 هزار نفر، با وسعت تقریبی 800 کیلومتر مربع در 65 کیلومتری شمال غربی مرکز شهرستان تربت حیدریه واقع است.
مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.