علیرضا علاقه مند، یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اهدا کننده مستمر در یک بازه زمانی یکساله دست کم 2 بار خون اهدا می کند، افزود: باتوجه به نیازی که به گروههای خونی منفی وجود دارد از دارندگان آن دعوت می شود هر سه ماه یکبار با مراجعه به پایگاه خون اهدا کنند.
وی اظهار کرد: در شب های قدر نیز افزون بر 250 نفر برای اهدای خون به این پایگاه مراجعه کردند که با توجه به نیاز روزافزون به خون و فرآورده های خونی، انتظار افزایش اهدا کنندگان را داریم.
علاقه مند همچنین گفت: با توجه به وجود 45 بیمار مبتلا به تالاسمی در تربت حیدریه، نیاز ماهانه این بیماران به خون حدود 80 واحد است و باتوجه به اینکه تالاسمی در زمره بیماری های خاص است، باید به این افراد خدمات مطلوبی ارائه شود که این اداره موفق به پوشش 100 درصدی این بیماران شده است.
پایگاه انتقال خون تربت حیدریه علاوه بر تامین نیاز بیمارستان های تربت حیدریه، نیاز بیمارستان های کاشمر، خواف و دیگر شهرستان های همجوار دیگر را تامین می کند.
سرپرست پایگاه انتقال خون تربت حیدریه گفت: شهروندان تربت حیدریه می توانند همه روزه از ساعت 8 تا 12:30 با مراجعه به این مرکز خون اهدا کنند اما از شهروندان کاشمری تنها در روزهای شنبه و دوشنبه و شهروندان خوافی نیز در روزهای سه شنبه خون گیری می شود.
مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.