محمد قانعی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بهترین شرایط اشغال گنجایش هتلهای مشهد برای تابستان امسال بین 45 تا 50 درصد پیش بینی می شود لذا شرایط خوبی را نخواهیم داشت.
وی از تخفیف 70 درصدی هزینه هتلها مشهد خبر و ادامه داد: به دلیل رقابت منفی و کاهش مسافر و زائر هیچکس قیمت و نرخ واقعی را رعایت نمی کند.
رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی گفت: مشکلات پیشین در روابط خاریج باعث شد مشهد دو سوم از تعداد گردشگران عرب را از دست بدهد. مشهد پارسال نیز شاهد رکورد و افت شدید گردشگر بوده است
وی افزود: با این وجود هم اینک عملیات ساخت 200 هتل جدید در مشهد در حال انجام است که برای آن مطالعات کارشناسی درستی انجام نشده زیرا اگر این تعداد به بهره برداری برسند شاهد بحران رکود صنعت هتلداری در کلانشهر مشهد خواهیم بود.
قانعی ادامه داد: این در حالی است که هتلداری سنگینترین و پرحجم ترین صنعت به لحاظ سرمایه گذاری به شمار می رود. حداقل سرمایه لازم برای ساخت یک هتل 500 میلیارد ریال است. ایجاد شغل در صنعت گردشگری یکی از کم مشکلترین اما بهترین نوع اشتغال است. هم اکنون 35 هزار نفر در سطح کشور در بخش هتلداری شاغل هستند.
وی به گلایه های هتلداران از وضعیت موجود بخاطر رکود مسافر اشاره و بیان کرد: مالیات و عوارض ارزش افزوده نیز از چالشهای پیش روی این صنعت است که باید راهکارهای برون رفت از آن بررسی شود.
سالانه سه میلیون گردشگر خارجی و 25 میلیون گردشگر داخلی به مشهد سفر می کنند. گنجایش اسمی پذیرش هتلهای مشهد 50 هزار نفر است که در اوج فصل سفرها به 75 هزار نفر نیز می رسد. 214 هتل در مشهد فعالیت دارند. خراسان رضوی با 52 درصد واحدهای اقامتی دائم کشور شامل هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر در مجموع هزار واحد از این مراکز اقامتی را در خود جای داده است.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مریم انجیدنی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.