مسعود مهدی زاده مقدم روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واحدهای تولیدی بویژه واحدهای دباغی پوست در شهرک صنعتی چرمشهر مشهد به دلیل عدم تصفیه مناسب فاضلاب های صنعتی خود، باعث ایجاد آلودگی زیست محیطی برای کشف رود و مناطق اطراف آن شده بودند.
وی اظهار کرد: به همین منظور پیگیری لازم در این زمینه انجام شد و قرارداد احداث تصفیه خانه با ظرفیت تصفیه فاضلاب به میزان سه هزار مترمکعب در شبانه روز و اعتبار 100 میلیارد ریال با پیمانکار به امضا رسید.
وی گفت: احداث این تصیفه خانه بعد از ماه مبارک رمضان آغاز می شود و طی 2 سال به پایان می رسد اما پیش بینی می گردد با اقدامات دیگری که در این مدت برای کاهش میزن آلودگی واحدها در شهرک صنعتی چرمشهر انجام خواهد شد، آلایندگی در این شهرک تا 40 درصد کاهش یابد.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی افزود: همزمان با تلاش برای احداث تصفیه خانه، برای کنترل منشا آلودگی و آب رها شده از کارخانه های شهرک صنعتی چرمشهر مشهد، به واحدهایی که می توانند با دریافت برخی کمکها خود را به استانداردهای زیست محیطی برسانند، کمکهای لازم داده می شود و همچنین اقدامات دیگری برای واحدهایی که مشکلات بیشتری دارند، انجام می گیرد.
وی اظهار کرد: همه تلاش ها برای این است که شهرک صنعتی چرمشهر مشهد خروجی مورد نظر را از نظر استاندارد های زیست محیطی داشته باشد و پساب کارخانه ها بتواند در حوزه های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.
وی گفت: امسال در چارچوب کمک به رشد شاخص های اقتصادی استان، اعتبار مناسبی در حوزه کمکهای فنی و اعتباری برای خراسان رضوی در نظر گرفته شده و به همین منظور واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی استان در حال رصد می باشند تا واحدهایی که نیاز به تسهیلات برای تصفیه فاضلاب یا دیگر اقدامات برای کاهش آلودگی دارند، از این تسهیلات بهره مند گردند.
شهرک صنعتی چرمشهر در 35 کیلومتری شمال شرق مشهد که از سال 1372 آغاز بکار کرده است یکی از مراکز اصلی فراوری، تولید چرم و محصولات چرمی در ایران محسوب می شود.
از مجموع 45 شهرک صنعتی مصوب در استان خراسان رضوی 38 شهرک فعال است.
40 درصد صنایع داری پروانه بهره برداری، 28 درصد سرمایه گذاری و 38 درصد اشتغال واحدهای صنعتی استان خراسان رضوی مربوط به شهرکهای صنعتی است.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.