مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: 61 بقعه متبرکه امامزادگان مراسم احیای شب 21 ماه رمضان و سوگواری شب شهادت حضرت امام علی (ع) را با حضور زائران عزادار برگزار کردند.
حجت الاسلام محمد احمدزاده افزود: در این مراسم که از ساعت 21 پنجشنبه شب تا بامداد جمعه ادامه داشت، سخنرانان و مداحان شاخص کشوری، استانی و شهرستانی به سخنرانی، قرائت دعای جوشن کبیر، عزاداری و مرثیه سرایی و مراسم قرآن بر سر گرفتن پرداختند.
وی بیان کرد: همچنین همزمان با لیالی قدر 70 محفل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه شاخص استان با حضور استادان برجسته ایرانی و مصری برگزار شد.
وی گفت: یکی از شاخص ‌ترین محافل انس با قرآن، محفلی بود که با حضور قاری مصری در آستان مقدس امامزاده سید حمزه (ع) کاشمر برگزار شد.
حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به وجود 139 موقوفه برای ماه مبارک رمضان در استان خراسان رضوی افزود: این موقوفات به برگزاری مراسم احیای شب های قدر، عزاداری برای شهادت حضرت امام علی (ع)، روضه خوانی، ختم قرآن و افطاری برای روزه داران اختصاص دارد.
مسئول امور مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: همزمان با شب 21 ماه مبارک رمضان و سالگرد شهادت حضرت امام علی (ع)، مراسم احیا و سوگواری در پنج هزار و 500 مسجد و حسینیه استان برگزار شد.
حجت الاسلام حسینعلی رحمتی افزود: بیش از سه هزار و 300 نفر از روحانیون مستقر در روستاها و مبلغین اعزامی در ماه مبارک رمضان در دومین شب از شبهای قدر در مساجد و حسینیه های استان مراسم احیا و سوگواری را برگزار کردند.
وی اظهار کرد: مراسم شب 21 ماه رمضان همچنین با حضور پرشور مردم در بیش از یکهزار مسجد و حسینیه مشهد مقدس برگزار شد.
وی گفت: اهم برنامه های شب قدر در مساجد و حسینیه ها که توسط مبلغین اجرا شد، تلاوت قرآن کریم، قرائت دعای جوشن کبیر، موعظه و سخنرانی پیرامون فضایل و شخصیت حضرت علی (ع) و فضیلت شبهای قدر، مرثیه سرایی و ذکر مصیبت برای حضرت علی (ع) بود.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.