حسن حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق توافقات انجام گرفته برای هر واحد 200 میلیون ریال تسهیلات و 50 میلیون ریال کمک بلاعوض اختصاص می یابد.
وی اظهار کرد: تعداد روستاهای خسارت دیده این استان از زلزله فروردین ماه 137 روستا در شهرستان های مشهد، فریمان، سرخس و تربت جام می باشد که سه هزار واحد خسارت دیده در آنها شناسایی شده است.
وی گفت: به منظور استفاده از تسهیلات حمایتی احداث مسکن از محل طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی تاکنون برای 2 هزار واحد مسکونی خسارت دیده پرونده تشکیل شده است.
حسینی افزود: از این تعداد، متقاضی بهسازی یکهزار و 472 واحد به بانکهای عامل معرفی شده اند و بازسازی یکهزار و چهار واحد آغاز شده است.
وی ادامه داد: به منظور شتاب بخشیدن به روند بازسازی مناطق زلزله زده با توجه به هماهنگی به عمل آمده با مدیریت امور شعب بانک مسکن استان برای کاهش مراجعه روستاییان به شهر و جلوگیری از تحمیل هزینه های اضافی به آنان، همکاران بنیاد مسکن و بانک مسکن برای تشکیل پرونده بانکی متقاضیان به روستاها عزیمت کرده و در همان محل نسبت به تشکیل پرونده برای واحدها اقدام می کنند.
وی اظهار کرد: بازسازی واحدهای روستایی بر محور مشارکت همه جانبه مردم استوار است و شرط موفقیت و پیشرفت کار، حضور مردم و همکاری آنان با دستگاه های اجرایی به ویژه بنیاد مسکن است.
زلزله 6 ریشتری 16 فروردین ماه در چهار شهرستان خراسان رضوی یک کشته و 40 مصدوم بر جای گذاشت و به 137 روستا آسیب زد.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.