در اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد که روز چهارشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: در پی انتشار اخباری در خصوص شکایت چند خانواده دارای کودک مبتلا به اتیسم مبنی بر آزار و اذیت جسمی کودکانشان از چند فرد حقیقی و ادعای آن افراد مبنی بر داشتن مجوز از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، به اطلاع می رساند این افراد نه تنها از دانشگاه بلکه بر اساس بررسی های انجام شده از سوی سازمان بهزیستی نیز هیچگونه مجوزی نداشته و فعالیت آنان غیر قانونی بوده است.
این گزارش حاکی است، با توجه به ادعای 'متشاکیان عنه ' مبنی بر دارا بودن مجوز از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، این دانشگاه پیگیری های لازم را از طریق مراجع قضایی به منظور برخورد جدی با متخلفان انجام خواهد داد.
بر این اساس تمامی مراکز و موسسه ای ارائه کننده خدمات درمانی موظف به نصب مجوزهای مربوطه در معرض دید عموم هستند و شهروندان باید در زمان مراجعه به مراکز و موسسات درمانی به این موضوع دقت داشته باشند.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد آمادگی خود را برای دریافت هرگونه شکایت احتمالی از سوی شهروندان در خصوص تخلفات مراکز درمانی و یا مداخله گران در این امور از طریق اطلاع به شماره 38761637 اعلام می نماید.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادسرای مرکز استان خراسان رضوی نیز در این خصوص گفته است: پس از حضور تعدادی از خانواده های معترض به عدم نظارت بهزیستی ودانشگاه علوم پزشکی در پی آزار جسمی مدیر یکی از موسسات توانبخشی به کودکان اوتیسم، جلسه ای در حوزه معاونت اجتماعی دادسرای عمومی وانقلاب مشهد تشکیل شد.
قاضی محمد بخشی محبی افزود: در این جلسه که با حضور معاونان بهزیستی خراسان رضوی، کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و تعدادی از خانواده های کودکان اتیسم برگزار شد، پرونده کیفری تشکیل وبه بازپرسی ارجاع شد.
وی از خانواده این بیماران خواست ضمن توجه ویژه به نحوه درمان این کودکان از مراکز مجاز تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی استفاده کنند و چنانچه در این راستا شکایتی دارند تا پایان هفته جاری به معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادسرای مشهد مراجعه نمایند.
وی همچنین با اشاره به اقداماتی که بهزیستی در زمینه حمایت از کودکان داشته تذکر جدی به متولیان و ناظران امر داد و اعلام کرد: چنانچه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی استان به امر کودک آزاری توجهی نداشته باشند ، دادستانی رود خواهد کرد.
وی اظهار کرد: کودکان تحت حمایت دادستانی هستند و دادسرا اجازه تعرض به آنان را نخواهد داد.
بخشی محبی گفت:حسب ماده 4 قانون حمایت از کودکان و نوجوانان هرگونه صدمه و اذیت و آزار و شکنجه جسمی و روحی کودکان و نادیده‌ گرفتن عمدی سلامت و بهداشت روانی و جسمی و ممانعت از تحصیل آنان ممنوع و‌ مرتکب به سه ماه و یک روز تا شش ماه حبس و یا تا ده میلیون ریال جزای‌ نقدی محکوم می‌ شود.
طی روزهای اخیر خبری مبنی برآزار و اذیت کودکان مبتلا به اتیسم در یک مرکز نگهداری و درمان کودکان مبتلا بهاین بیماری در رسانه ها بازتاب داشته است و بدنبال آن عده‌ای از خانواده‌های کودکان اوتیسم از شکنجه و آزار این کودکان در یک مرکز توانبخشی در مشهد شکایت کرده اند.
گفته می شود که تاکنون دو نفر در این پرونده بازداشت شده اند و تحقیقات و بررسی های بیشتر در حال انجام است.
بیش از 70 درصد جمعیت 6 میلیونی استان خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند
3027/7505/ 6012 خبرنگاران: ندا جواهر فر و مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.