اسماعیل بهمن آبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان اشاره و بیان کرد: استقرار این پایگاهها در تعطیلات عید فطر و سفرهای مرتبط با آن، موجب امدادرسانی مطلوب به مردم و مسافران خواهد بود.
وی ادامه داد: البته هنوز زمان و تاریخ اجرای 'طرح امداد و نجات تابستانی' از سوی سازمان امداد و نجات اعلام نشده اما احتمالا موعد آغاز آن اول تیر ماه و مصادف با آغاز تعطیلات تابستانی خواهد بود.
معاون جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: با اعلام زمان اجرای طرح، استقرار و افزایش پایگاههای سیار نیز انجام می شود. در هر پایگاه ثابت پنج نفر و در هر پایگاه موقت چهار نیروی امدادگر و نجات مستقر می شوند و هر پایگاه دارای یک دستگاه آمبولانس و نیز امکان اسکان اضطراری است.
وی افزود: به این ترتیب 157 نیروی مستقر در پایگاههای امدادی، عملیات امدادرسانی را در مسیر جاده های خراسان رضوی بر عهده دارند.
وی گفت: هدف طرحهای امداد و نجات ارائه خدمات امدادی به مسافران جاده ای در قالب اجرای عملیات جستجو، نجات، آزادسازی، اطفاء حریق، انتقال مصدومان در حوادث احتمالی و در مجموع رفاه حال و امنیت خاطر مسافرانی است که از طریق جاده سفر می کنند.
جمعیت هلال احمر خراسان رضوی 31 پایگاه امداد و نجات، 20 نمایندگی و شعبه، 433 کارمند، 44 دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد، دو هزار و 340 امدادگر، 40 هزار داوطلب و 103 هزار نفر عضو جوانان هلال احمر دارد.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.