مرضیه کسرائی فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 6 صندوق خرد نیز پیش از این ایجاد شده بود لذا هم اکنون 19 صندوق اشتغال زنان روستایی در سبزوار فعالیت می کنند. این صندوقها در روستاهای تندک، شامکان، مچ، نوبهار، کلاته بخش ششتمد با رویکرد بانکداری پیوندی و توانمندسازی بانوان تحت پوشش و زنان سرپرست خانوار تشکیل شد.
وی ادامه داد: صندوقها اشتغال برای گروههای 13 تا 23 نفره شامل زنان سرپرست خانوار، زنان بدسرپرست، معلولان، افراد بهبود یافته و اقشار نیازمند فعال شده اند. صندوق خرد اشتغال زنان روستایی با هدف کاهش فقر، بهبود معیشت افراد، خانواده های زیر پوشش فقر و آسیب پذیر تحت پوشش و غیر تحت پوشش واجد شرایط تشکیل شده است.
رئیس اداره بهزیستی سبزوار گفت: پس از مشارکت و سرمایه گذاری اندک اعضا، تسهیلات کم بهره بانکی به مبلغ 100 تا 150 میلیون ریال به ازاء هر فرد از طریق بانک کشاورزی و بر اساس طرح و مهارت بانوان پرداخت می شود.
وی افزود: تاکنون در این چارچوب طرحهای سه گروه تائید و به بانک معرفی شدند و زمینه اشتغال این گروهها در رشته های دامداری، پرورش بلدرچین، شترمرغ، کارگاه قالیبافی، خیاطی و پرورش قارچ متناسب با ظرفیتهای موجود در هر روستا فراهم شد.
شهرستان 320 هزار نفری سبزوار دارای سه شهر و 190 روستا است. 78 هزار و 300 نفر از سبزوار ساکن روستاها هستند.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
8145/7500/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.