دکتر سید محمد موسوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مبلغ با توجه به قدمت بالای بیمارستان 110تختخوابی این شهرستان و مستهلک بودن برخی از تجهیزات آن هزینه شده است.
وی اظهار کرد: یک دستگاه آمبولانس و دستگاه دیالیز، اکو کاردیوگرافی، رادیولژی، سانتریفیوژ بیمارستانی، تعداد چهار تخت بیمارستانی و یک دستگاه آندوسکوپی از جمله امکانات و تجهیزاتی بود که به بخش های مختلف بیمارستان خاتم الانبیاء (ص)شهر تایباد افزوده شد.
وی اظهار کرد:از این مبلغ؛ یک میلیارد و 150 میلیون ریال از طریق کمک مجمع خیرین سلامت شهرستان و بقیه آن از طریق اعتبارات وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی تامین شده است.
وی در خصوص اجرای طرح تحول نظام سلامت در سطح شهرستان تایباد نیز گفت: کاهش هزینه های درمانی برای مردم ، بهره مند شدن از پزشکان متخصص در مراکز درمانی دولتی، ثبت مشخصات بیماران در سامانه بهداشتی، مجهز کردن خانه های بهداشت به سامانه های مخابراتی از مهمترین اقدامات اجرای این طرح است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تایباد افزود:به طور میانگین در همه تخصص ها در حال حاضر پزشک متخصص داریم و هم اکنون افزون بر 25 پزشک متخصص در حوزه بهداشت و درمان تایباد فعالیت دارند و با توجه به مراجعات برخی از بیماران شهرستان های خواف، باخرز و نیز شهر هرات در کشور افغانستان کمبود متخصص زنان از مهمترین مشکلات حوزه بهداشت و درمان این شهرستان است.
دکتر موسوی از موافقت اولیه وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی برای ساخت بیمارستان 160 تختخوابی در این شهرستان مرزی خبر داد و گفت:برای ساخت این بیمارستان زمینی به مساحت 10 هکتار نیاز است که در این زمینه همکارای اداراتی همچون شهرداری، شورای شهر و منابع طبیعی و حمایت های خیرین نیاز است.
وی افزود:در حال حاضر هر تخت بیمارستانی حداقل پنج میلیارد ریال و حداکثر 10 میلیارد ریال هزینه دارد که با این رقم برای ساخت نهایی این مرکز درمانی افزون بر 16 هزار میلیارد ریال بودجه باید پیش بینی شود.
وی از افتتاح پنج پروژه بهداشتی و درمانی شهری و روستایی در سطح این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.
در حال حاضر شهرستان تایباد 26 خانه بهداشت و 6 مرکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی دارد.
شهرستان 117 هزار نفری تایباد متشکل از دو بخش مرکزی و میان ولایت با 35 روستا در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
6012/7494 خبرنگار: علی اصلاحی نصر آبادی **‌انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.