اتاق اصناف مشهد روز دوشنبه به نقل از محمود بنانژاد مشهدی گزارش داد: با توجه به اصلاح 'قانون مالیاتهای مستقیم' زمان ارائه اظهارنامه مشاغل از پایان تیر به انتهای خرداد تغییر یافته است.
وی افزود: آموزش مؤدیان مالیاتی صنوف یکی از مهمترین برنامه های اتاق اصناف مشهد و اتحادیه های صنفی تحت پوشش بوده که در مهلت باقیمانده این روند آموزشی ادامه داشته و به صورت فشرده در حال انجام است.
رئیس اتاق اصناف مشهد ادامه داد: بهره مندی از هرگونه تسهیلات برای مؤدیان مالیاتی منوط به ارائه اظهارنامه در موعد مقرر است. متصدیان واحدهای صنفی باید اظهارنامه های مالیاتی خود را در موعد مقرر تسلیم نمایند تا از مشوقهای قانونی نرخ صفر و معافیتها برخوردار شوند.
وی گفت: بابت مالیات عملکرد سال 95 مشاغل دستورالعملی توسط سازمان امور مالیاتی صادر شده که مشمولان تا سقف فروش کالا و خدمات 156 میلیون تومان می توانند از آن بهره مند شوند.
بنانژاد افزود: مودیان مالیاتی برای پرکردن فرم اظهارنامه به آدرس www.tax.gov.ir مراجعه کنند و با مطالعه کامل راهنما و مشخص کردن گروه مالیاتی خود، از مراجعه غیرضرور به دفاتر مالیاتی خودداری کنند.
بخش عمده 218 هزار و 678 واحد صنفی استان 6 میلیون نفری خراسان رضوی در کلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد فعالیت دارند. 48 درصد از این صنوف توزیعی هستند و فعالیت حدود 18 درصد از این تعداد تولیدی، 16 درصد خدماتی و بیش از 18 درصد خدمات فنی است. همچنین 513 اتحادیه صنفی در 26 شهرستان استان خراسان رضوی فعالیت می کنند.
ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: توحید آرش نیا **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7498/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.