مجتبی دلبری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مقابل در این مدت مصرف سوخت سی ان جی با 11 درصد رشد به 114 میلیون کیلوگرم رسید که معادل آن در مصرف بنزین صرفه جویی شد.
وی همچنین اظهار کرد: در این بازه زمانی حدود 100 میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی در منطقه تربت حیدریه مصرف شده است.
دلبری رشد پایدار مصرف سی ان جی را نشان از توجه مردم به استفاده از سوخت پاک و ارزان دانست و گفت: فرهنگ سازی برای مصرف بهینه سوخت، توسعه جایگاه های عرضه سی ان جی و تبدیل نوع سوخت بخش صنایع، از جمله اقدامات این شرکت برای کمک به توسعه اقتصاد کشور و حفظ منابع و محیط زیست است.
دلبری گفت: ایجاد زیرساخت های لازم برای افزایش مصرف سی ان جی از اصلی ترین اهداف این شرکت است که در این خصوص 33 باب جایگاه عرضه گاز طبیعی با ظرفیت ذخیره افزون بر 34 هزار مترمکعب بر ساعت در منطقه تربت حیدریه ایجاد و زمینه اشتغال 140 نفر نیروی کار را فراهم شده است.
روزانه حدود یک میلیون و 830 هزار کیلوگرم گاز طبیعی از طریق 168 نازل در 33 باب جایگاه سی ان جی فعال در سطح منطقه تربت حیدریه توزیع می شود.
شرکت نفت منطقه تربت حیدریه از مناطق سی و هفتگانه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران است که دارای چهار ناحیه مشتمل بر 9 شهرستان شامل تربت حیدریه، مه ولات، رشتخوار، کاشمر، خلیل آباد، گناباد، بجستان و خواف با ظرفیت ذخیره سازی حدود 235 میلیون لیتر سوخت است.
این منطقه دارای یک باب جایگاه شرکتی و 40 باب جایگاه اختصاصی مواد سوختی (بنزین، نفت و گاز) هفت باب فروشندگی سکودار، 10 فروشندگی داخل اتاقک، 200 فروشندگی و تعاونی روستایی و 29 باب جایگاه اختصاصی عرضه سی ان جی فعال است.
تعداد جایگاه های عرضه سوخت اعم از بنزین و سوخت گاز سی ان جی در منطقه تربت حیدریه 88 باب است که از این تعداد 29 باب به جایگاه سی ان جی اختصاص دارد.
مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.