به گزارش ایرنا، محمد کافی روز دوشنبه در نشست خبری تشریح برنامه جامع کارآفرینی بین المللی science tech +2017 افزود: این برنامه بناست پا را از مرزهای کشور فراتر بگذارد و دست همکاری به سوی کشورهای همسایه و عضو اکو دراز کند تا دانشجویان و صاحبان شرکتهای نوپا و دانش بنیان این کشورها بتوانند در کنار شرکت های ایرانی ایده های خود را مطرح کنند.
وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهار کرد: دانشگاه به عنوان مرجع پرورش دانش آموختگان کارآفرین باید محور فعالیتهای خود را بر کسب و کار و کارآفرینی قرار دهد.
وی گفت: در این راستا استارت آپهای بین المللی تشکیل شده که بنا دارند ایده های فراتر از روشهای موجود خلق کرده و راهکارهای نوین به جامعه ارائه دهند.
کافی افزود: بسیاری از مشکلات امروز جامعه مدرن و شهرنشین امروزی با راهکارهای کلاسیک و متعارف حل شدنی نیستند و این نخبگان جوان، خلاق و ایده پرداز قرار است با ایده های خود و صرف حداقل هزینه و کمترین خسارت به محیط زیست معضلات موجود جامعه را با ایده های عملی حل و فصل کنند.
دبیر اجرایی رویداد ساینس تک پلاس 2017 نیز در این نشست گفت: این گردهمایی با حضور 500 گروه کارآفرین از ایران و کشورهای عضو اکو و چند کشور اسلامی همسایه که عضو این سازمان نیستند روزهای 16 و17 آذر ماه در مشهد برگزار می شود و پیش بینی شده است 60 درصد این گروههای استارت آپ غیرایرانی باشند.
حجت نادری مشکین افزود: این گردهمایی با هدف معرفی استارت آپ های ایرانی به شرکتها و سرمایه گذاران بین المللی برگزار می شود و امید است این حضور به افزایش اعتماد به نفس استارت آپها و ایده پردازان کشور در سطح ملی و منطقه ای بیانجامد.
وی خاطر نشان کرد: همچنین روزهای 12 و 13 آذر ماه جشنواره کودکان کارآفرین و در روز 15 آذر ماه جشنواره مرتبط دیگری با موضوع بانوان کارآفرین برگزار خواهد شد.
وی گفت: در این 2 گردهمایی از صاحبان ایده و فعالان در حوزه کودک و نوجوان و بانوان دعوت شده است ایده ها و مهارت های ویژه خود در این 2 رشته را با تشکیل یک گروه استارت آپ، به یک کسب و کار درآمد زا تبدیل کرده و در این همایش ارائه دهند.
دبیر همایش ادامه داد: گروههای ایده پرداز تا آخر مهر ماه سال جاری فرصت دارند مدارک خود را به آدرس www.science tech.plus ارسال نمایند.
وی افزود: نخستین بخش داوری بصورت ویدئو کنفرانس و به وسیله دانش آموختگان و کارآفرینان داخلی و خارجی انجام خواهد شد و سپس منتخبین اجازه می یابند در زمان برگزاری این همایش غرفه های 2 در 2 متری برای ارائه ایده خود برپا کنند.
نادری گفت: در این نشست از میان صدها گروه استارت آپ داخلی و خارجی، 25 ایده انتخاب می شود که در نشست با حضور سرمایه گذاران و سیاستگذاران کشورهای حاضر در این برنامه مطرح شده و در معرض فروش قرار می گیرند و از میان آنها سه ایده به عنوان برتر انتخاب می شود.
وی افزود: اجرای برنامه های هفته کارآفرینی رویداد 'ساینس تک پلاس 2017 ' مدت پنج روز به همت شرکت دانش بنیان ایده پروران مشرق غزال و با همکاری پارک علم و فناوری خراسان رضوی و دانشگاه فردوسی مشهد در آخرین ماه سال 2017 میلادی مصادف با 12 تا 17 آذر ماه 96 برپا خواهد شد.
شرکت دانش بنیان ایده پروران مشرق غزال پایه گذار این برنامه جامع کارآفرینی پس از 2 سال فعالیت موفق شد ماه گذشته مجوز فعالیت در قالب اولین شرکت دانش بنیان و استارت آپ چند ملیتی را کسب کند.
اعضای این مجموعه متشکل از دانشجویان و دانش آموختگان خارجی و ایرانی دانشگاه فردوسی مشهد می باشند.
این شرکت تاکنون موفق به کسب چندین مقام برتر در جشنواره های شیخ بهایی و کارآفرینی کشور شده است.
دانشگاه فردوسی مشهد با 67 سال قدمت، 800 عضو هیات علمی، 23 هزار دانشجوی ایرانی و هزار و 500 دانشجوی خارجی از 21 کشور جهان دارد و دارای عناوینی چون سومین دانشگاه جامع ایران، بین المللی ترین دانشگاه و بزرگترین مرکز علمی شرق کشور می باشد.
3221 / 6053 خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.