علی عالمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای بیش از 121 هزار نفر از مردم این 2 شهرستان پرونده سلامت تشکیل شده و دانشگاه علوم پزشکی گناباد در بررسی های امسال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در میان 57 دانشگاه علوم پزشکی کشور رتبه سوم سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) را کسب کرده است.
وی اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح سامانه یکپارچه سیب (یکسال گذشته) تاکنون بیش از یک میلیون و 40 هزار خدمت بهداشتی به مردم شهرستانهای گناباد و بجستان ارائه شده است.
وی از عضویت پنج هزار نفر در طرح سفیران سلامت در گناباد و بجستان خبر داد و گفت: دو هزار و 750 نفر از این تعداد را دانش آموزان تشکیل می دهند.
عالمی افزود: در اجرای این طرح در هر خانواده یک نفر به عنوان رابط بهداشتی توصیه ها و اطلاعات لازم را به سایر افراد خانواده ارائه می دهد.
وی با اشاره به شناسایی 2100 بیمار مبتلا به دیابت در شهرستان های گناباد و بجستان اظهار کرد: 6.7 درصد جمعیت بیش از 18 سال زیرپوشش در این مناطق دچار دیابت هستند که باید با رعایت ملاحظات غذایی برای کاهش این بیماری و تبعات آن گام برداشت.
وی گفت: از مجموع 6100 بیمار مبتلا به بیش فشاری خون در گناباد و بجستان 2100 بیمار بعد از آغاز طرح تحول نظام سلامت شناسایی شده اند.
دانشگاه علوم پزشکی گناباد با 2 بیمارستان علامه بهلول گنابادی و آیت الله مدنی، 17 مرکز سلامت، 46 خانه بهداشت و 15 پایگاه اورژانس مشغول ارائه خدمت به مردم شهرستانهای گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی است.
هم اکنون بیش از 120 هزار نفر از مردم شهرستانهای گناباد و بجستان زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.
7545/2095/ 6053 خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.