سید جواد حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد به تایید هیات اجرایی رسیده، هیات نظارت شهرستان نیز چون در مهلت قانونی نظر خود را اعلام نکرده بطور طبیعی این امر بر مبنای تایید انتخابات است.
وی ادامه داد: هیات نظارت شهرستان مشهد بر اساس ماده 72 قانون انتخابات باید در مهلت قانونی نظر خود را مبنی بر رد یا تایید انتخابات و یا بازشماری صندوقها اعلام می کرد اما هیچیک از این سه راه را انجام نداد و طی نامه ای به هیات نظارت خراسان رضوی نوشت نتوانسته در این زمینه تصمیم بگیرد و موضوع را به هیات نظارت استان ارجاع داد.
معان استاندار خراسان رضوی این اقدام را خلاف قانون توصیف و بیان کرد: بطور طبیعی این عدم اعلام نظر هیات نظارت شهرستان مشهد مبنی بر تایید انتخابات شورای این شهر است. زمانی که هیات نظارت شهرستان صحت انتخابات را رد کند هیات نظارت استان پنج روز و در صورتی که تایید کند 15 روز فرصت دارد موضوع را بررسی کند.
وی گفت: چون هیات نظارت شهرستان در بحث انتخابات مشهد اعلام نظر نکرده فرض بر تایید انتخابات است و بر این اساس هیات نظارت خراسان رضوی 15 روز مهلت دارد تا شکایات را بررسی کند و طی این بررسی هیات نظارت استان تقاضای بازشماری 10 درصد صندوقها را کرده است.
حسینی افزود: هم اکنون در حال توافق برای بازشماری آرا مشهد به صورت پلکانی هستیم. بر این اساس بازشماری 10 درصد از صندوقهای رای گیری در سه مرحله انجام می شود منوط بر اینکه اگر در مرحله نخست یک سوم صندوقها بازشماری شد و مشکلی وجود نداشت ادامه بازشماری متوقف و انتخابات از سوی هیات نظارت استان تایید می شود.
وی ادامه داد: در صورت وجود مشکل، یک سوم دیگر این 10 درصد صندوقها بازشماری می شود. با این حال انجام بازشماری صندوقها هنوز منوط به ابراز نظر قطعی هیات نظارت شهرستان مشهد است.
شورای اسلامی پنجم شهر مشهد 15 عضو دارد.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.