قاسمعلی خدابنده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بر همین اساس ساماندهی نیروی انسانی برای سال تحصیلی آینده با هدف تامین آن برای همه مقاطع تحصیلی و مناطق آموزش و پرورش خراسان رضوی در حال انجام است.
وی ادامه داد: مهر امسال 1600 نفر، بهمن ماه 632 معلم تازه وارد از دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان و 790 نفر نیز از نیروهای استخدامی جدید که فرایند استخدامی آنها به اتمام رسیده در مجموع شامل حدود سه هزار نفر وارد گردونه تعلیم و تربیت در خراسان رضوی شده و می شوند.
معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بر اساس احتمال ممکن 20 درصد نیروهای بازنشسته شامل هزار و 14 نفر 'فرم استمرار خدمت' پر می کنند و در مقطع ابتدایی به عنوان آموزگار حاضر خواهند شد.
وی افزود: بخش دیگری از کمبود نیروی انسانی با بکارگیری 650 نفر از نیروهای حق التدریس پیش دبستانی در کلاسهای ابتدایی تامین خواهد شد. همچنین بخشی از کمبود با ساماندهی و نقل و انتقال همکاران فرهنگی از محل نیروهای مازاد در برخی مناطق و شهرستانها تامین می شود.
خدابنده ادامه داد: بقیه کمبود نیرو نیز به صورت حق التدریس و اضافه کار از همکاران رسمی و نیز تدریس مدیر و معاونان مدارس به صورت اختیاری جبران می شود.
وی همچنین گفت: پارسال 92 هزار ساعت اضافه کار در هفته معلمان در خراسان رضوی ثبت شد و پیش بینی می شود امسال ساعات اضافه کار فرهنگیان این استان به حدود 150 هزار ساعت در هفته برسد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: همچنین در آزمون استخدامی جدید آموزش و پرورش امسال 10 هزار نفر استخدام می شوند که از این میزان 1300 نفر سهمیه خراسان رضوی است.
وی حوزه نیروی انسانی را از مباحث مهم در نظام تعلیم و تربیت ذکر و بیان کرد: موضوع تامین و توزیع نیروی انسانی از مسائل مهمی است که بسیاری ازحوزه های مالی واداری وآموزشی را تحت شعاع قرارمی دهد.
خراسان رضوی با 90 هزار فرهنگی شاغل حدود 8.7 درصد فرهنگیان کل کشور را در اختیار دارد. یک میلیون و 200 دانش آموز در این استان مشغول تحصیل هستند..
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.