حمید صالحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس گزارش ایستگاههای سنجش آلودگی هوا در سطح این کلانشهر ظهر امروز ایستگاه خاقانی با 111، الهیه با 108، سمزقند با 102 و شهید مفتح با 101 پی.اس.آی دارای حجم بالاتر از حد مجاز آلاینده هستند.
وی بیان کرد: در صورت افزایش رفت و آمد خودروها تا ظهر امروز مناطق سجاد، خیام شمالی، شهید آوینی و امامیه نیز دچار بار آلودگی بیش از حد مجاز می شوند لذا استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و پرهیز از بکار گرفتن خودروهای شخصی می تواند در کاهش آلودگی هوا موثر باشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تاکید کرد بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشده یا از حضور در مناطق پر رفت و آمد، هسته مرکزی شهر و مناطق آلوده خودداری کنند و عموم مردم نیز از فعالیتهای ورزشی در فضای باز بپرهیزند.
روزانه یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد رفت و آمد دارد.
شاخص کلی کیفیت هوا در محدوده 101 تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان، بین 151 تا 200 پی.اس.آی هشدار برای همه سنین و بین 200 تا 300 پی.اس.آی نیز حالت اضطراری است. آلودگی بیشتر از 300 پی.اس.آی وضعیت بحرانی را نشان می دهد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.