بتول گندمی روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی افزود: باید برای اداره و مدیریت شهر به سوی ایجاد درآمدهای پایدار و جذب سرمایه گذاران حرکت کرد.
وی با بیان اینکه اعمال سیاست های نادرست طی سال های گذشته منجر به فرار و خروج سرمایه های بسیار از این شهر شده است، اظهار کرد: این در حالی است که مشهد ظرفیتهای بسیار برای سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران دارد.
وی با تاکید بر اهمیت گردشگری در توسعه این کلانشهر گفت: توسعه گردشگری یکی از مهمترین برنامه های شورای پنجم است که با جدیت دنبال خواهد شد.
گندمی افزود: باید زمینه های جذب سرمایه در حوزه گردشگری و زیارت با توجه به ظرفیت های قابل توجه شهر مشهد فراهم شود.
منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: برای تحقق این مهم باید تعاملات بین دستگاهی بویژه شهرداری با دولت برقرار و تقویت شود تا برخی محدودیتها در ورود گردشکر به این شهر رفع گردد.
وی خارج کردن صنعت ساختمان از رکود را رویکرد دیگر شورای پنجم شهر مشهد دانست و اظهار کرد: شورای چهارم قوانینی در حوزه ساخت و ساز تصویب کرد که نتیجه ای جز رکود این صنعت نداشت.
وی گفت: این شورا با تصویب برخی قوانین در سایه شعار حمایت از حاشیه شهر و رکود صنعت ساختمان به نوعی به بیکاری حاشیه نشینان دامن زد.
گندمی با بیان اینکه شورای پنجم این قوانین را بازنگری خواهد کرد، افزود: هوشمندسازی حوزه حمل و نقل و خدمات شهری و شهرسازی هم رویکرد دیگر شورای پنجم است.
وی با بیان اینکه عدم سلامت مالی در این بخش از دغدغه های شهروندان است، اظهار کرد: در صورت تحقق هوشمندسازی و یکسان سازی ضوابط و مقررات در حوزه شهری ضریب اعتماد مردم به مدیریت شهر افزایش می یابد.
وی گفت: باید امکان دسترسی شهروندان به ناوگان حمل و نقل عمومی سهل تر شود.
گندمی با اشاره به وضعیت اقلیمی شهر مشهد، کاهش بارندگی و افزایش دما، حذف سوختهای فسیلی را در دستور کار شورای پنجم دانست و افزود: تحقق این مهم در گرو عزم ملی و جذب یارانه دولتی است.
وی ادامه داد: با تغییر و تبدیل سوخت فسیلی به سوخت پاک در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر میزان آلودگی های زیست محیطی تا حد بسیار کاهش می یابد.
وی با بیان اینکه در حوزه فضای سبز شهری نیز ظرفیتهای بسیار دراین کلانشهر وجود دارد، اظهار کرد: افزایش بوستان های منطقه ای، محلی و توسعه فضای سبز شهری از جمله اولویتهای کاری شورای پنجم این شهر خواهد بود.
منتخب شورای شهر مشهد با بیان اینکه بسیاری از بوستان های این شهر محصول برنامه ریزی اولین دوره شورای اسلامی شهر مشهد است، گفت: هم اکنون در حوزه نگهداری و گسترش فضای سبز هزینه های سنگین می شود که برای شهروندان گران است.
وی با تاکید بر اینکه در حوزه فضای سبز باید تغییرات اقلیمی مورد توجه قرار گیرد، افزود: در توسعه فضای سبز باید رویکرد علمی با تکیه بر استفاده از گونه های گل و گیاه پایدار و متنوع جایگزین رویکرد فعلی شود.

* تحویل شهرداری با بیش از 42 هزار میلیارد ریال بدهی
گندمی گفت: به اذعان مدیران شهری و اعضای شورای فعلی شهر، شهرداری مشهد دارای 42 هزار میلیارد ریال بدهی است و برخی از اعضای شورای شهر نیز بدهی مزبور را تا 2 برابر این رقم اعلام کرده اند.
وی اظهار کرد: مدیریت شهری فعلی همواره بر مخالفت با تراکم فروشی تاکید کرده اما بسیاری از ظرفیتهای آینده شهر را فروخته است.
وی با اشاره به گذشت حدود یکسال از ابلاغ طرح جامع مشهد افزود: شهرداری و شورای شهر حاضر به تحویل گرفتن این طرح نیستند که باید بررسی شود چرا از این امر ممانعت می کنند.
وی با تاکید بر اینکه بلندمرتبه سازی در شهر مشهد باید در پهنه های خاصی انجام شود، گفت: طبق مصوبه اولین دوره شورای اسلامی شهر مشهد مجوز بلندمرتبه سازی فقط در بخشهایی از مناطق یک، 9 و 11 باید صادر می شد اما هم اکنون در تمام نقاط شهر و هسته مرکزی آن 625 مجوز برج سازی صادر شده است.

* ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی نظام صحت و دقت را فدای سرعت نمی کند
رئیس خبرگزای جمهوری اسلامی استان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: سرعت، صحت و دقت شعار اصلی ایرنا است ولی این خبرگزاری به عنوان رسانه رسمی کشور هیچگاه صحت و دقت را فدای سرعت نمی کند.
شاهین فرشاد افزود: خبرنگاران این رسانه همیشه در تلاش هستند اخبار را از منابع رسمی کسب کرده و برای تولید و انتشار خبر منابع معتبر را ملاک عمل قرار می دهند.
وی اظهار کرد: ایرنا به عنوان رسانه مادر تلاش می کند برای تعالی نظام در همه عرصه ها نقش خود را به خوبی ایفا کند.
وی گفت: ایرنا همواره تلاش کرده در ایجاد نشاط و امید بین مردم در کنار دستگاه های تصمیم ساز و اجرایی همراهی های لازم را به عمل آورد.
فرشاد با تاکید بر لزوم تلاش مدیران شهری برای آبادانی و توسعه مشهد، افزود: این کلانشهر به دلیل وجود بارگاه منور رضوی دارای امتیاز و موقعیت ویژه ای است و خیر و برکات این شهر شامل همه کشور و زائران و مجاوران می شود.
وی با بیان اینکه تصمیمات شورای شهر مشهد نقش موثر در پویایی و ایجاد نشاط در جامعه و بین شهروندان دارد، خاطرنشان کرد: منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد نیز باید با در نظر گرفتن این مهم آینده خوبی برای این کلانشهر رقم بزنند.
در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا هیچیک از اعضای فعلی شورای اسلامی شهر مشهد موفق به راهیابی به پنجمین دوره آن نشدند و اعضای لیست 15 نفره امید سکوهای این شورا را در اختیار گرفتند.
7505 / 6053 خبرنگار: ندا جواهرفر ** منتشرکننده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.