آیت الله سید احمد علم الهدی روز یکشنبه در ادامه جلسه تفسیر سوره حدید در مهدیه مشهد افزود: مشکل ما با غرب در این است که آنها به توحید در ربوبیت قائل نیستند درحالی ‌که خدا، قلب، کبد، فکر، روح، جان، تمام سلول ‌های بدن و خواسته ما را اداره می‌ کند.
وی با بیان اینکه مشکل ما با غربی‌ ها در اخلاق، فرهنگ و سیاست نیست و مشکل اصلی ما با آنان در توحید است اظهار کرد: توحید ریشه و زیربنا می باشد.
وی گفت: مدرنیته غربی ها بر سه اصل اومانیسم، ناسیونالیسم و سکولاریسم استوار است و اومانیسم یعنی بشر نقطه نهایی وجود و هستی است و از بشر بالاتر موجودی نیست پس انسان در سیر کمال برای خود زندگی می‌ کند.
امام جمعه مشهد افزود: ناسیونالیسم می گوید بشر در همه شئون باید وابسته به خود باشد و همه‌ چیز انسانها را، فکر، عقل و اندیشه اداره می‌ کند و نباید به چیزی به‌ عنوان خدا در ماوراء عقل، مراجعه کنیم.
وی اظهار کرد: سکولاریسم نیز معتقد است دین حق ندارد در جریان زندگی ما دخالت کند و آنچه در زندگی ما اصالت دارد، پول، ثروت و اقتصاد است و فرهنگ و اخلاق باید در اختیار اقتصاد باشد.
وی گفت: در مقابل غربی ها، ما می گوئیم زندگی تنها یک مرکب است، یک کشتی است که ما را به ‌طرف مقصد حرکت می‌ دهد و به ‌سوی نقطه خدا گونگی می رساند تا بر همه وجود حاکم شویم.
آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: علت گناه کردن و معصیت در این است که نسبت به پروردگار جهان حس نداریم و اگر نسبت به خدا احساس پیدا کنیم، با یک یا الله گفتن خود را در محضر خدا می بینیم و گناه مرتکب نمی شویم.
جلسات تفسیر قرآن نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هر روز بعد از نماز ظهر و عصر در مهدیه مشهد برگزار می شود.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7507/ 6053 خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.