به گزارش ایرنا علی اکبر اسماعیل پناه، یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال این شهرستان، شمار ثبت نام کنندگان در چند سال گذشته را هفت هزار و 900 نفر ذکر کرد و افزود: 30 درصد از این افراد دارای مهارت و بقیه نیمه ماهر بوده اند.
وی با بیان اینکه پنج هزار و 442 نفر از این افراد به کار گمارده شده اند، گفت: 40 درصد از ثبت نام کنندگان دارای مدرک زیر دیپلم، 28.7 درصد دیپلم، 8.6 درصد فوق دیپلم، 20 درصد کارشناس و بقیه دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر بوده اند.
اسماعیل پناه افزود: تسهیلات اشتغالزایی این شهرستان در بخش مشاغل خانگی در سال گذشته سه هزار میلیارد ریال بود که هزار و 100 میلیارد ریال سهم صنعت، معدن و تجارت، 700 میلیارد ریال سهم جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی و صندوق کارآفرینی نیز هر کدام 600 میلیون ریال سهم بردند.
وی افزود: دستگاه های یاد شده این ارقام را در هشت طرح با 40 نفر اشتغالزایی صرف کردند که به ترتیب میراث فرهنگی 3 طرح، صندوق کارآفرینی 2 طرح و جهاد کشاورزی و صنعت و معدن هر کدام یک طرح داشتند.

** کوتاهی دستگاه های تربت حیدریه در ایجاد بانک اطلاعاتی
معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرماندار تربت حیدریه نیز بر ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی در شهرستان تاکید و اظهار کرد: با وجودی که از سال 94 از دستگاه ها برای تشکیل بانک اطلاعاتی درخواست شده، اما تا امروز همه آنها در این خصوص کوتاهی کرده اند.
مهدی عباسپور افزود: فقدان آمار دقیق تا امروز موجب شده تا نتوان سهم درست و حقیقی خود را دریافت کنیم و لذا از امسال تشکیل بانک اطلاعاتی با جدیت دنبال و با دستگاه های خاطی برخورد می شود.
مدیر بسیج سازندگی سپاه ناحیه تربت حیدریه نیز گفت: از سال 91 به صورت جدی وارد عرصه سازندگی و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی شده ایم و تنها پارسال در این خصوص هشت میلیارد ریال تسهیلات پرداخته ایم.
سرهنگ پاسدار حسین صادق افزود: فقدان بانک اطلاعاتی در شهرستان موجب شده تا برخی افراد از چند دستگاه تسهیلات اشتغال دریافت کنند.
شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری مشهد قرار دارد.
6121/5132
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.