محمد مطیع روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد هنرمند که در سطح 200 کارگاه تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی فعالیت دارند، در اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی دارای پرونده حرفه ای بوده و برای آنان کارت صنعتگری صادر شده است.
وی ادامه داد: شمار کارگاهها و هنرمندان فعال در این زمینه بسیار بیشتر از 200 مورد است اما این تعداد هنرمند افرادی می باشند که به سازمان میراث فرهنگی مراجعه و هم اینک دارای مجوز کارگاه و کارت شناسایی صنعتگری هستند.
معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: انتخاب مشهد به عنوان شهر جهانی سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی(گوهرسنگ) فرصت مناسبی برای شناخت و معرفی توانمندیهای هنرمندان این عرصه به جهانیان است.
وی افزود: تلاش می شود تا ساماندهی کارگاههای تراش، ارتقا دانش و توان هنرمندان و نیز ارائه آموزشهای نوین به آنان در این فرصت به خوبی انجام شود.
هیات پنج نفره شورای جهانی صنایع دستی به سرپرستی 'قدا هیجاوی' رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی به منظور ارزیابی و بررسی تبدیل مشهد مقدس به شهر جهانی سنگهای قمیتی، اردیبهشت پارسال به مشهد سفر کرده و بر این اساس پس از بررسیهای کارشناسی بر اساس اعلام شورای جهانی صنایع دستی، مشهد مقدس به عنوان شهر جهانی سنگهای قیمتی معرفی شد.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.