رضا جمشیدی شنبه شب در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی افزود: بر اساس قانون سالانه باید حداقل 10 درصد از عقب ماندگی های شاخص های هر استان و شهرستان نسبت به میانگین های کشوری اصلاح شود.
وی عنوان کرد: بر مبنای نیاز اعتباری 57 هزار میلیارد ریالی خراسان رضوی، امسال برای جبران 10 درصد عقب ماندگی های استان پنج هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی ادامه داد: اعتباری که در این حوزه از محل اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای استان تعیین شده سه هزار و 588 میلیارد ریال در سال جاری می باشد.
جمشیدی یادآور شد: با اعتبار تعیین شده در صورتی که تخصیص 100 درصدی داشته باشد شش درصد از عقب ماندگی ها را در سال جاری می توان جبران کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه 250 میلیارد ریال اعتبار نیز برای جبران خسارتهای زلزله اخیر در اختیار استان قرار گرفته است، گفت: این اعتبار بین دستگاه های اجرایی و شهرستان هایی که آسیب دیده اند توزیع می شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی بیان کرد: 380 میلیارد ریال اعتبارات مربوط به ' 0.27 'درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده نیز تعیین تکلیف شد که 20 درصد از این اعتبار به حوزه جوانان اختصاص می یابد.
جمشیدی خاطر نشان کرد: از 80 درصد مابقی اعتبار یاد شده در فوق 15 درصد به پروژه های ورزش دانش آموزی و 65 درصد دیگر نیز برای ورزش همگانی و پروژه هایی با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد و طرح هایی که تا پایان سال مالی 96 به بهره برداری می رسد، تخصیص داده شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه بر جذب اعتبارات عمرانی توسط دستگاه های اجرایی ظرف 40 روز آینده تا پایان تیرماه تاکید کرد.
محمد مقدوری گفت: حدود 40 روز تا پایان سال مالی باقی مانده و در این مدت دستگاه ها باید تمام تلاش خود را برای جذب اعتبارات عمرانی باقیمانده به کار گیرند.
وی عنوان کرد: در تبصره 36 که مربوط به اوراق خزانه اسلامی است وضعیت جذب در استان پایین است و دستگاه هایی که از این محل سهمیه داشتند شرایط خوبی نداشته و دستگاه ها باید در این حوزه فعالیت کنند.
خبرنگار:فاطمه یوسفی**انتشار دهنده:شاهین فرشاد
1906/507
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.