سید جواد حسینی روز شنبه در نشست کمیسیون استانی برنامه ریزی، هماهنگی، نظارت در مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: ارزش کشفیات دستگاههای مختلف ن در دو ماه نخست امسال در خراسان رضوی حدود 501 میلیارد ریال است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال پنج درصد افزایش دارد.
وی ادامه داد: تعداد پرونده های قاچاق کالا و ارز در اداره کل گمرک خراسان رضوی نیز در همین مدت نسبت به سال قبل سه درصد کاهش اما از نظر ارزشی 43 درصد افزایش دارد.
معاون استاندار خراسان رضوی به هفت اولویت در مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره و بیان کرد: اولویت اصلی مبارزه با قاچاق سازمان یافته، اولویت دوم تکمیل زیرساختهای نظارت در مبادی ورودی، اولویت سوم کامل کردن کنترلهای الکترونیکی و سامانه ای و این سه اولویت نویدبخش اولویت شفاف سازی فرآیند های تجارت به ویژه در اسناد است.
وی فسادزدایی اداری، بومی و مالی در حوزه مبارزه با کالا و ارز، لحاظ کار فرهنگی در امر مبارزه با قاچاق با فرهنگ سازی مصرف کالا و سوغات داخلی و همه جانبه نگری در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز را از دیگر اولویتهای امسال در این حوزه برشمرد.
حسینی ادامه داد: وجود قوانین مناسب در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز از ضروریات است در حالی که برخی از قوانین موجود تسهیل کننده و حمایتی است و برخی نیز ممکن است مخل امر مبارزه و موازیکاری باشد.
وی به شعار 'اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید' اشاره و بیان کرد: برخی کالاها در خراسان رضوی تولید می شود لذا به منظور ایجاد اشتغال و تقویت تولید داخلی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اولویت مبارزه را با کالاهای قاچاقی قرار دهد که مشابه آنها در داخل استان تولید می شود.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.