دکتر رضا اسدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بسیاری از مردم در مواردی نیاز به راهنمایی پزشک دارند ولی به دلیل عدم سهولت دسترسی به مطب از مراجعه به پزشک اجتناب می کنند لذا در قالب برنامه 'ربات سلام پزشک' در قالبشبکه اجتماعی تلگرام به آدرس salampezeshk_bot@ که امکان عضویت پزشکان با تخصصهای متفاوت در آن وجود دارد، دریافت مشاوره های پزشکی در رشته های مختلف فراهم شده است.
وی ادامه داد: از طریق این ربات مشاوره های پزشکی در تخصصهای عمومی، اطفال، زنان، سرطان، قلب، اعصاب و روان، مفاصل و استخوان، تغذیه و رژیم درمانی، پوست و مو، زیبایی و مشاوره زناشویی فراهم شده است.
مدیر واحد آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هزینه طراحی و راه اندازی 'ربات سلام پزشک' را 20 میلیون ریال عنوان و بیان کرد: نسخه آزمایشی این ربات با امکانات کمتر اسفند پارسال راه اندازی شده بود اما طراحی نسخه کامل که ربات اصلی است اخیرا پایان یافت و مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی پاسخگویی به پرسشهای متقاضیان توسط پزشکان معتبر عضو سازمان نظام پزشکی، پرسش از پزشک و دریافت مشاوره در زمان و مکانهایی که مراجعه اولیه به مطب پزشکان وقتگیر است و یا آسان نیست و امکان ارسال فایل(اسکن آزمایش و عکس سونوگرافی) را از مزایای استفاده از ربات مشاوره پزشکی سلام پزشک عنوان کرد.
اسدی گفت: در دسترس بودن، سهولت استفاده و فقدان نیاز به نصب نرم‌افزار جانبی از دیگر مزایای ربات سلام پزشک است بطوری که همه مراحل ارسال مشاوره و پاسخگویی از طریق شبکه اجتماعی تلگرام صورت می‌گیرد.
وی هزینه هر نوبت مشاوره پزشکی از طریق ربات سلام پزشک را 25 هزار ریال عنوان کرد. این ربات توسط موسسه علمی پژوهشی ضامن سلامتی عضو سازمان بهداشت جهانی(WHO) طراحی و راه اندازی شده است.دکتر 'رضا اسدی' ایده و راه اندازی ربات سلام پزشک را به همراه 'امیر جبلی' مدیر پروژه و 'رضا علی پناه' برنامه نویس این طرح عملیاتی کرده است.
خبرنگار: مریم انجیدنی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.