عابدین عابدی مقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:به عنوان مثال ماده 51 قانون جامع خدمات ایثارگری مبنی بر اضافه شدن 25 درصد حداقل حقوق به شاغلین ایثارگر، نیاز به آئین نامه ندارد زیرا قانون صراحت دارد بنابراین هم اکنون در دستگاههای اداری در حال اجرا است.
وی ادامه داد: اجرایی شدن قوانینی که نیاز به تامین اعتبار و یا دستورالعمل خاصی ندارند بلامانع است. گذشته از این بطور معمول خود جامعه ایثارگری اجرای مواد مختلف قانون جامع را ازدستگاههای مختلف مطالبه می کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: همچنین موادی از برنامه ششم توسعه که مربوط به ایثارگران است اگر نیاز به اعتبار مالی نداشته و تنها جنبه معنوی داشته باشند توسط دستگاههای مختلف اجرا می شوند.
وی افزود: به عنوان مثال 'قانون اختصاص سهمیه به فرزندان جانباز زیر 25 درصد' که در قالب قوانین برنامه ششم به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، امسال در کنکور سراسری اعمال شده است.
324 هزار نفر شامل خانواده و افراد تحت تکفل شهدا، جانبازان و آزادگان در خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارند. این استان 17 هزار شهید، 48 هزار جانباز و سه هزار و 300 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.