به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، موسی غلامزاده اظهار کرد: با دریافت گزارش هایی ماموران پاسگاه انتظامی جلیل آباد در کلات این متخلف را در یک عملیات پلیسی دستگیر کردند.
وی با اشاره به اینکه این شکارچی در مناطق زیستگاهی به نام 'ته شوری' اقدام به شکار غیر مجاز کرده است، افزود: این متخلف پس از عملیات تعقیب و گریز ماموران متواری و با شناسایی به موقع دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.
غلام زاده بیان کرد: با دستور دادستان شهرستان کلات لاشه مکشوفه تحویل محیط زیست شد و متخلف علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست، طبق ماده 12 قانون شکار و صید به مجازات حبس از سه ماه تا سه سال و با جزای نقدی از 1.5 تا 18 میلیون ریال محکوم خواهد شد.
وی اشاره کرد: ماموران انتظامی و مرزبانی شهرستان کلات همیشه یاور یگان حفاظت محیط زیست در جلوگیری از تخلفات شکار و صید بوده اند و با تعامل و همکاری ایجاد شده در راستای تحقق اهداف سازمانی به این اداره کمک می کنند.
مرکز شهرستان 38 هزار نفری کلات در فاصله 155 کیلومتری شمال شرق مشهد واقع است.
زیستگاه 'ته شوری' منطقه آزاد می باشد که بیشتر تپه ماهوری و کوهستانی است و در فاصله 10 کیلومتری کلات قرار دارد؛ گونه های جانوری شاخص این منطقه قوچ، میش، کل و بز هستند.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7496/507
خبرنگار:آرزو جاودانی**انتشار دهنده:شاهین فرشاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.