دکتر مجید روحانی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام به منظور پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و حیوان و نظارت بر بهداشت وسلامت فرآورده های دامی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه این سازمان بر تمام مراحل تولید فرآورده های خام دامی از مزرعه تا کشتارگاه نظارت دارد اظهار کرد: اداره کل دامپزشکی استان از ابتدای امسال تاکنون بر تولید، نگهداری و عرضه چهار هزار و 700 تن گوشت قرمز نظارت بهداشتی داشته است.
وی تعداد دام کشتار شده در کشتارگاه های استان را طی مدت یاد شده، بیش از 158 هزار راس ذکر کرد و گفت: گوشت تمام کشتارگاه های استان تحت نظارت کامل بهداشتی کارشناسان دامپزشکی قرار دارد و هیچ گونه نگرانی بابت مصرف فرآورده های خام دامی این کشتارگاه ها وجود ندارد.
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در مراکز تولید، نگهداری و عرضه انواع فرآورده های خام دامی همزمان با ماه رمضان افزود: شهروندان در صورت خرید محصولات بسته بندی، باید دقت کنند بر روی بسته بندی نوع محصول، تاریخ تولید، تاریخ انقضا و کد پروانه تولید درج شده باشد.
وی با تاکید بر پرهیز از خرید فرآورده های دامی از افراد دوره گرد خاطر نشان کرد: شهروندان در زمان خرید گوشت قرمز به مهر دامپزشکی و نشانه گذاری لاشه که به صورت بر چسب های سفید رنگ روی 2 دست و 2 ران لاشه دام با ذبح بهداشتی و شرعی نصب شده دقت کنند.
دکتر روحانی نژاد گفت: شهروندان در صورت مشاهده موارد تخلف در مراکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را در مشهد با شماره تلفن ‌های 37250025و 37250035 (شبکه دامپزشکی مشهد)، 1512(پیامگیر اداره کل)، سامانه پیامک اداره کل به شماره 300001512 و در شهرستان ‌ها به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7495 / 6053 خبرنگار: حسین عباسی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.