علی محمدی روز شنبه به مناسبت روز جهانی صنایع دستی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اداره به منظور ترویج تولید صنایع دستی، با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) اقدام به برگزاری کلاسهای آموزش صنایع دستی برای متقاضیان در مجموعه قطب الدین حیدر کرد.
وی گفت: در این دوره های آموزشی 400 هنرجو با رشته های ابریشم کشی، تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی، گلیم بافی، فرت بافی، سفالگری، معرق و منبت چوب، ساخت زیورآلات، قلم زنی روی مس، سفال و نقاشی روی شیشه آشنا شدند.
محمدی شمار هنرمندان صنایع دستی شهرستان را افزون بر هزار و 300 نفر عنوان و اعلام کرد: اکثر این هنرمندان در رشته ابریشم کشی فعالیت دارند.
وی افزود: اداره میراث فرهنگی حدود ٥٠٠ نفر از این هنرمندان را زیر پوشش مزایای بیمه هنرمندان صنایع دستی قرار داده و بالغ بر هزار کارت شناسایی و پروانه تولید در سال گذشته و جاری برای این افراد در رشته های مختلف صادر کرده است.
محمدی از برنامه ریزی این اداره برای برپایی کلاسهای آموزشی صنایع دستی در سطح روستاهای این شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت: این امر می تواند در اشتغالزایی برای جوانان و بویژه بانوان روستایی تاثیر مثبتی داشته باشد.
وی گفت: مشابه چنین دوره هایی با نهادهای حمایتی و به خصوص کمیته امداد، بهزیستی و زندان دایر شده است.
شهرستان تربت حیدریه دارای چهار بخش مرکزی، جلگه رخ، کدکن و بایگ، چهار شهر، هشت دهستان و 136 آبادی با جمعیت 69 هزار و 974 نفر است که از این تعداد 121 روستا دارای جمعیتی بالای 20 خانوار هستند.
مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.