به گزارش ایرنا، سید جواد حسینی جمعه شب در جمع خبرنگاران در باره دیدار خود با مسئولان سازمان بین المللی آیسسکو افزود: در این دیدار گزارشی از فعالیت های انجام شده و تصویب شده پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ٢٠١٧ ارائه شد.
وی با بیان اینکه فعالیت های آموزشی و عمرانی مشهد ٢٠١٧ مورد توجه مسئولان آیسسکو قرار گرفت اظهار کرد: مسئولان آیسسکو معتقد بودند فعالیت های انجام شده در مشهد در این زمینه از نظر کمی و کیفی نسبت به دیگر پایتخت های فرهنگی جهان اسلام قابل مقایسه نیست.
وی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مقرر شد سازمان آیسسکو از ظرفیت مشهد ٢٠١٧ برای برگزاری دوره های آموزشی تخصصی استفاده کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: عضویت ایران در شبکه پژوهش های سازمان آیسسکو و شبکه های آموزشی مختلف از دیگر موضوعاتی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی خاطر نشان کرد: برگزاری نشست با حضور نمایندگان کشورهایی که تاکنون به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده اند، برگزاری مجمع عمومی آیسسکو، راه اندازی بانک اطلاعاتی پایتخت های فرهنگی جهان اسلام نیز از جمله موضوعاتی بود که در جلسات مختلف بررسی شد.
وی گفت: به دلیل فعالیت های عمرانی و هنری مشهد ٢٠١٧ مقرر شد سازمان آیسسکو مساعدت مالی مناسبی انجام دهد.
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان همکاری اسلامی (آیسسکو) هر سال سه شهر از حوزه کشورهای آفریقایی، عربی و اسلامی غیرعربی را به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب می کند که در سال جاری میلادی کلانشهر مذهبی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب شده است.
پنجم بهمن ماه جاری مراسم آغاز رسمی رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام با حضور 250 میهمان خارجی در این شهر برگزار شد.
7498 / 6053 خبرنگار: توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.