فاطمه حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اتحادیه موسسات قرآنی – مردمی بیش از 10 سال است که در خراسان رضوی فعالیت دارد و هیچ محدودیتی برای برای زیر پوشش قرار دادن موسسات وابسته به هر نهاد یا خانه های قرآنی شهری و روستایی ندارد.
وی با بیان اینکه این اتحادیه در مورد شناسایی جلسات خانگی قرآن نیز در استان اقدام کرده است، اظهار کرد: تاکنون 500 جلسه یا محفل قرآنی خانگی در خراسان رضوی توسط این اتحادیه شناسنامه دار شدند و ملزومات و دربرخی مواقع کارشناس احکام یا کارشناس امور قرآنی نیز در اختیار آنها قرار می گیرد.
مدیر عامل اتحادیه موسسات قرآنی – مردمی خراسان رضوی در خصوص تامین نیازهای مالی این اتحادیه گفت: از سوی شورای عالی گسترش فرهنگ های قرآنی کشور هر سال برای موسسات و خانه های قرآنی اعتباری در نظر گرفته می شود اما عمده این موسسات و خانه ها خودگردان بوده و نیازهای آنها از طریق کمکهای مردمی و خیرین تامین می شود.
حسینی اظهار کرد: اتحادیه موسسات قرآنی – مردمی در حوزه اقدامات تبلیغی، ترویجی، آموزش های تخصصی، آموزش های عمومی، حمایت، هدایت و نظارت فعالیت دارند و دایره فعالیت ها و حمایت های آن همه تشکلهای قرآنی را شامل می شود.
وی افزود: بسیاری از موسسات قرآنی زیر پوشش این اتحادیه کاملا تخصصی هستند و برخی از آنها در جهت تحقق مطالبه مقام معظم رهبری برای تربیت حافظان قرآن کریم تاکنون بیش از 400 حافظ قرآن کریم پرورش داده اند.
وی بیان کرد: هر سال آزمون سراسری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تمام رشته های قرآنی و نهج البلاغه برگزار می شود و همه قرآن آموزان زیر پوشش این اتحادیه در این آزمون شرکت کرده و گواهینامه کشوری لازم را کسب می کنند.
60 قاری بین المللی، یکهزار و 300 فعال و نخبه قرآنی بیمه شده در استان خراسان رضوی وجود دارد و سالانه بیش از پنج هزار جلسه قرآنی در استان برگزار می شود.
7489/6012 خبرنگار: میترا عبداللهی **‌انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.