حسن فرزانه روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: به دلیل نبود کشتارگاه صنعتی، پرورش دهندگان شترمرغ مجبورند این طیور را به دیگر نقاط انتقال دهند که این امر موجب افزایش هزینه های این بخش می شود.
وی با اشاره به فعالیت 11 واحد پرورش شترمرغ با ظرفیت 400 قطعه در گناباد افزود: با احداث کشتارگاه صنعتی در این شهرستان تعداد واحدهای فعال و میزان تولید در این بخش افزایش می یابد.
وی اظهار کرد: این شهرستان قابلیت تبدیل به قطب تولید و صادرات این بخش در جنوب خراسان رضوی را دارد و جهاد کشاورزی نیز با پرداخت تسهیلات از متقاضیان احداث کشتارگاه صنعتی در این شهرستان حمایت می کند.
فرزانه گفت: پرورش شترمرغ علاوه بر گوشت، درسایر بخشها مانند پوست و پر نیز برای پرورش دهندگان این طیور درآمدزایی به دنبال دارد.
گوشت شترمرغ دارای ارزش غذایی بیشتر از گوشت سایر حیوانات و طیور است و نسبت به گوشت مرغ و بوقلمون، چربی کمتری داشته و سرشار از پروتئین است.
مصرف گوشت شترمرغ کم ‌ضررتر از گوشت قرمز است و باعث کاهش فشارخون و بیماری ‌های قلبی می ‌شود.
از روغن استحصالی از شترمرغ نیز برای درمان خارش، ترک لب، درد مفاصل، پوست‌ های خشک و ترک ‌خورده، نرمی پوست، سوختگی ‌ها، کبودی ‌ها، ترک پا، آفتاب سوختگی، پینه، کوفتگی، التهاب پوست، آماس، نیش حشرات، خراشیدگی، سرمازدگی، چین و چروک، دانه ‌های سیاه پوستی، ریزش مو، سردرد، هموروئید و بریدگی‌ ها استفاده می شود.
بیش از 34 هزار بهره بردار بخش کشاورزی گناباد با 20 هزار هکتار کشتزار آبی، 1700 هکتار دیمزار و 500 هزار راس دام، سالانه 87 هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی تولید و روانه بازار مصرف می کنند.
7545/2095/ 6053 خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.