حسن نجفی روز چهارشنبه در غرفه این دفتر واقع در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیاست های کلان علم و فناوری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری به موضوع گسترش نقش وقف در توسعه علم و فناوری اشاره دارد.
وی بیان کرد: به طور قطع وقف در جهت توسعه دانش و فناوری به تحقق عدالت اجتماعی، رشد و توسعه اقتصادی کشور، پیشرفت های علمی و رضایت مندی محققان، ایجاد و افزایش سطح اشتغال دانش بنیان موثر خواهد بود.
وی اظهار کرد: وقف علم و فناوری در واقع وقفی در جهت ارتقای سطح علم، فناوری و رفاه کشور با استفاده از تفکر نیروهای خلاق، مبتکر و کوشا می باشد.
کارشناس همکاری های علمی و امور نخبگان شهید فهمیده گفت: این دفتر در جهت وقف علم و فناوری با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برای نخستین بار در کشور دو سال قبل در این استان ایجاد شد.
نجفی افزود: در ابتدا فرد خیری ملک شخصی خود به ارزش 800 میلیون ریال در سبزوار را وقف علم و فناوری کرد و به نوعی نخستین وقف علم و فناوری در خراسان رضوی به ثبت رسید.
وی اظهار کرد: سپس نخستین وقف جمعی یا مشارکتی با انتشار سه هزار برگ اوراق هر یک به ارزش 100 هزار ریال آغاز شد تا با کمک مشارکت کنندگان ملکی خریداری و عواید آن برای کمک به نبخگان و شرکت های دانش بنیان هزینه شود.
نجفی خاطر نشان کرد: از آذرماه سال گذشته که این وقف جمعی در خراسان رضوی کلید خورد تاکنون سه هزار برگ سهام به ارزش کلی 300 میلیون ریال خریداری شده است.
وی بیان کرد: ترویج و فرهنگ سازی در زمینه وقف جمعی علم و فناوری به طور قطع ثمرات خیلی زیادی خواهد داشت و باید تلاش کرد مردم از وقف های اشباع شده در زمینه عزاداری و مناسبت های مختلف به سمت وقف های جدید در جهت نیاز جامعه پیش روند.
تاکنون 23 هزار و 852 موقوفه استان خراسان رضوی در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه کشور به ثبت رسیده است.
7489/6012 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.