به گزارش ایرنا مجتبی حسین نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از مجموع یک هزار و 100 معلول بیکار گنابادی در دو سال گذشته 400 نفر مشغول به کار شدند و 700 نفر در انتظار اشتغال هستند.
وی ادامه داد: هفت میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی در سال گذشته به معلولان دارای توانایی کار زیر پوشش بهزیستی در این شهرستان پرداخت شد.
وی گفت: به هر معلولی که با توانایی های خود موفق به ایجاد فرصت شغلی شود، 150 میلیون ریال تسهیلات خوداشغالی پرداخت می شود و به همین میزان نیز هر کارفرمایی که برای برای هر معلول فرصت شغلی فراهم کند، تسهیلات پرداخت خواهد شد.
وی با بیان اینکه 950 معلول در 80 روستای این شهرستان در سال جاری تحت پوشش طرح حمایتی مبتی بر جامعه (سی بی آر) قرار گرفتند،‌ اظهار کرد: این طرح با همکاری 37 تسهیلگر داوطلب محلی مستقر در روستاها و با جلب همکاری سایر دستگاههای اجرایی در حوزه های آموزش، مناسب سازی محیط، اشتغال، حمایتهای اجتماعی، جذب مشارکتهای اجتماعی، تامین وسایل کمک توانبخشی و توانمندسازی سالمندان اجرا می شود..
حسین نژاد گفت: طرح توان بخشی مبتنی بر جامعه از سال 1387 با شناسایی 300 توان جو از 20 روستای گناباد و 17 تسهیل گر داوطلب محلی کار خود را آغاز کرد.
پنج هزار و 500 مددجو زیرپوشش خدمات بهزیستی گناباد قرار دارند و 10 مرکز خیریه برای جلب مشارکتهای مردمی تحت نظارت این اداره فعالیت می کنند.
دو هزار و 26 نفر از مددجویان بهزیستی گناباد را معلولان تشکیل می دهند.
شهرستان گناباد در فاصله 287 کیلومتری مشهد و جنوب استان خراسان رضوی قرار دارد.
7545/2095 خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.