سید سعید سرابی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اساتید و قاریان بسیار ارزشمندی در مشهد مشغول به فعالیت هستند و اقدامات صورت گرفته در این شهر از لحاظ کیفی و کمی قابل مقایسه با هیچ نقطه از کشور حتی تهران نیست.
وی حضور قاریان و اساتید بین المللی، موسسات و تشکلهای قرآنی، خادمان و هنرمندان قرآنی را نشانگر ظرفیت بالای مشهد در این حوزه ذکر و بیان کرد: مشهد حتی در مقایسه با قاهره پایتخت مصر نیز در بسیاری از شاخصهای قرآنی توسعه یافته تر است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه همچنین به دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد اشاره و بیان کرد: این نمایشگاه هر چند نسبت به پارسال از فضای کمتری برخوردار است ولی رشد چشمگیری در حوزه فعالیتهای کیفی داشته است.
وی ادامه داد: شمار بازدیدکنندگان این نمایشگاه نیز نسبت به سالهای گذشته رشد بسیار زیادی داشته و تاکنون توانسته میزبان تعداد زیادی از علاقه مندان به علوم و هنرهای قرآنی بوده است.
سرابی همچنین ترویج و گسترش فعالیتهای قرآنی را از رویکردهای اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در سال جاری اعلام و بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی تلاش شد نمایشگاه قرآن و عترت به صورت همزمان در بسیاری از شهرستانهای خراسان رضوی نیز برگزار شود.
وی افزود: پارسال یازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد میزبان 200 هزار بازدیدکننده بود که بر اساس برنامه ریزی انجام شده قطعا این آمار امسال رشد بیشتری خواهد داشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در طول چهار سال استقرار دولت تدبیر و امید، تعداد آموزش گیرندگان و بهره مندان از فعالیتهای قرآنی در این استان از 54 هزار و 512 به 525 هزار و 222 نفر رسیده و بیش از 627 درصد رشد داشته است.
وی به برگزاری نشستهای تخصصی در خصوص مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در نمایشگاه قرآن و عترت نیز اشاره و بیان کرد: معرفی ظرفیتها و دستاوردهای پایتخت فرهنگی جهان اسلام از جمله رویکردهایی است که به صورت ویژه در دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت دنبال شده است.
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد از 13 خرداد جاری در مرکز نمایشگاههای آستان قدس رضوی در جوار حرم مطهر رضوی فعالیت خود را آغاز کرده تا بیستم همین ماه ادامه دارد. این نمایشگاه در هشت هزار متر مربع فضای مسقف دایر شده و دارای 27 کمیته، 24 بخش از جمله کودک و نوجوان، عترت و ولایت، نشر الکترونیک، بخش بین الملل و مشهد 2017 است. همچنین کشورهایی از جمله افغانستان، پاکستان، سوریه، عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و تاجیکستان در بخش پایتخت فرهنگی جهان اسلام نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد که از ساعت 19 تا 24 هر شب دایر است حضور دارند.
خبرنگار: توحید آرش نیا **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7498/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.