محمدعلی نبی پور روز سه شنبه در نشست بررسی مشکلات گلخانه داران گناباد بدون توضیح بیشتر افزود: بیمه ها در وصول مطالبات خود بسیار پیگیری هستند ولی در پرداخت غرامتها به فعالان بخش کشاورزی درست عمل نمی کنند.
وی اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و کمبود بارندگی در این شهرستان توسعه مجتمع های گلخانه ای زیربنای اصلی رونق اقتصادی و اشتغالزایی گناباد محسوب می شود.
او با اشاره به اشتغال 10 نفر در هر هکتار درگلخانه های کشاورزی از مسوولان و دست اندرکاران ذیربط و بانکها خواست با روان سازی صدور موافقت نامه ها و سرعت بخشی در پرداخت تسهیلات و حمایت از فعالان این بخش برای کاهش معضل اشتغال شهرستان گام بردارند.
مدیر جهاد کشاورزی گناباد بدون توضیح بیشتر گفت: بیمه های محصولات کشاورزی در تامین بخشهایی از بازپرداخت غرامتهای خسارتهای این بخش در سال گذشته و امسال موفق نبودند و بخشهایی از این غرامت به کشاورزان پرداخت نشده است.
علیرضا حسین زاده کمبود تسهیلات و توانایی نداشتن متقاضیان در تامین وثیقه های بانکی را از جمله تنگناهای متفاضیان راه اندازی گلخانه ها در این شهرستان دانست.
وی گفت: 15.5 هکتار فضای گلخانه ای شامل گلخانه های انفرادی و یا مجتمع به کشت سبزی و صیفی جات، آلوئه ورا و غیره اختصاص یافته و 150 نفر در این بخش مشغول به کارند.
وی گفت: سه مجتمع گلخانه ای در گناباد در دست احداث و یا واگذاری زمین قرار دارند و در آینده نزدیک فعالیت خود را آغاز می کنند.
با وجود پیگیری های متعدد امکان برقراری تماس خبرنگار ایرنا با مسوول صندوق بیمه محصولات کشاورزی گناباد فراهم نشد.
34 هزار بهره بردار بخش کشاورزی گناباد در 20 هزار هکتار کشتزار آبی، 1700 هکتار دیمزار و با در اختیار داشتن 500 هزار راس دام سالانه 87 هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی تولید می کنند.
خبرنگار: علیرضا حسن زاده **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.