غلامحسین حقدادی روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازش این زوج ها در با ارائه خدمات مشاوره و در راستای تفاهمنامه میان بهزیستی و دادگستری خراسان رضوی از ابتدای خرداد ماه سال گذشته تا خرداد امسال محقق شده است.
وی اظهار کرد: در طول یکسال اجرای این طرح هشت هزار و 500 زوج مراحل کامل مشاوره را گذرانده اند که یکهزار و 500 زوج از این تعداد معادل 17.5 درصد با پر کردن فرم رسمی ،سازش قطعی خود را اعلام کرده اند.
حقدادی افزود: همچنین تعداد یکهزار و 100 زوج معادل 12.5 درصد نیز در طول مسیر مشاوره از ادامه مراجعه منصرف و دیگر هیچ مراجعه ای به دادگستری یا بهزیستی نداشته اند که این آمار نیز جزو سازش های با احتمال بالا محسوب می شود.
وی اظهار کرد: هفت شهر استان شامل شهرهای مشهد، تربت حیدریه، سبزوار، قوچان ، کاشمر، گناباد و نیشابور مجری این طرح بوده اند.
این مسئول گفت: 86 درصد آمار طلاق های استان در این هفت شهر ثبت می شود و به این ترتیب با اجرای طرح میزان قابلی توجهی از متقاضیان طلاق در استان پوشش داده می شوند .
وی افزود: مجموع سایر شهرهای استان سهم 14 درصدی از طلاق در استان را دارند.
معاون بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه استان خراسان رضوی در سال 1393 رتبه اول و در سال 1394 رتبه سوم کشور را در طلاق داشته است، افزود: با اجرای طرح فوق رتبه این استان در سال 1395 به هشتم رسیده است.
وی گفت:طبق آمار رسمی استان خراسان رضوی در سال 1395 نسبت به سال قبل از آن معادل 3.4 درصد کاهش طلاق را تجربه کرده است که این میزان کاهش در کلانشهر مشهد معادل 8.1 درصد بوده است.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان خراسان رضوی گفت: این میزان کاهش طلاق در حالی اتفاق افتاده است که در قالب برنامه ششم توسعه کاهش رشد طلاق مد نظر است اما با اجرای این طرح نه تنها کاهش رشد طلاق بلکه کاهش آمار طلاق نیز در خراسان رضوی محقق شده است.
7496/6012 خبرنگار:آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.