محمد مطیع روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: 110 کیلوگرم سنگ قیمتی به ارزش یک میلیون و 838 هزار و 821 دلار پارسال از این استان به خارج از کشور صادر شده که بالاترین رقم نسبت به سایر محصولات است.
وی اظهار کرد: بافته های داری به میزان 349 هزار و 910 کیلوگرم، مصنوعات چرمی به وزن 17 هزار و 306 و مصنوعات سفال و سرامیک به میزان 13 هزار و 782 کیلوگرم به ترتیب سه رتبه صادرات به لحاظ بیشترین حجم را به خود اختصاص داده است.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی اظهار کرد: سایر اقلام صادراتی صنایع دستی شامل نساجی سنتی، مصنوعات سنگی، مصنوعات چرمی، آبگینه و نظیر آن می شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته صادرات حدود 400 هزار کیلوگرم صنایع دستی خراسان رضوی به کشورهای دیگر ثبت شده است، اظهار کرد: این میزان صادرات بیش از دو میلیون و 97 هزار و 428 دلار ارزش داشته است.
مطیع با بیان اینکه محصولات صنایع دستی استان به 27 کشور دنیا صادر می شود، افزود: از جمله این کشورها می توان به ژاپن، چین، تاجیکستان، زبکستان،مالزی، فرانسه ، سوئیس، انگلستان، یوزیلند بحرین، طر، کویت، آلمان، کانادا، ترکیه وسترالیا اشاره کرد.
حدود 16 هزار هنرمند صنایع دستی در استان خراسان رضوی شناسایی و زیر پوشش اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قرار گرفته اند.
7496/6012 خبرنگار:آرزو جاودانی **‌ انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.