به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر یکشنبه به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در جمع فرزندان شاهد و ایثارگر مشهد با بیان اینکه هیچ گاه از منظر اسلام هدف وسیله را توجیه نمی‌ کند، افزود: امام راحل در عین سیاست ورزی به اخلاق پایبند بودند و امروز مواضع مقام معظم رهبری نیز همین گونه است.
وی بیان کرد: امام راحل در حین سیاست ورزی، اخلاق و دیانت را حفظ می‌ کردند، آن فقید بزرگوار حتی در اوج جنگ اخلاق جهاد را کنار نگذاشتند و اجازه بمباران شهرهای عراق را ندادند.
تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: افراد بسیاری در کشور هستند که مدعی پیروی از خط امام راحل می باشند، اما هر فردی که سخن از پیروی خط امام راحل و عمل به دیدگاه های ایشان دارد؛ باید در سالگرد رحلت معظم له یکبار دیگر شاخص ها و مکتب سیاسی امام (ره) را بررسی کند.
حجت الاسلام رئیسی نخستین شاخص مکتب سیاسی و خط امام راحل را اخلاص و دلدادگی آن مرحوم به خدا دانست و گفت: امام راحل اول بر توحید و بعد برعدالت اجتماعی تاکید داشتند و امروز رهبر معظم انقلاب از عدالت آموزشی سخن می گویند.
وی افزود: عدالت اجتماعی به منظور عدالت در تقسیم فرصت ها بین همه کسانی است که می توانند از این فرصت ها بهره گیرند.
تولیت آستان قدس رضوی شاخص دیگر مکتب امام خمینی (ره) را نجات همه ملت‌های مسلمان جهان از ظلم و جور دانست و ادامه داد: مردم باوری و توجه به نجات همه ملت ها و نیروهای تحت ستم از دیگر شاخصهای مکتب سیاسی امام خمینی (ره) است، امام راحل از همان ابتدا مسئله فلسطین و قدس را مطرح کردند و فرمودند که 'قدس پاره تن اسلام است'.
حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه پیوند معنویت و سیاست یکی از شاخصه های مکتب سیاسی امام (ره) است، افزود: در شرایطی که مغرب زمین طی 300 سال برای کنار زدن دین از زندگی مردم تلاش می ‌کرد، امام خمینی(ره) پرچم پیوند معنویت و دین با سیاست را برافراشتند.
وی بیان کرد: امام راحل جوانان را باور داشت، پیروزی های دوران دفاع مقدس نیز با باور همین جوانان توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی صورت گرفت؛ جدا از این بسیاری از مسائل کشور را جوانان حل کردند، از سوی دیگر امروز مقام معظم رهبری نیز جوانان را باور دارند.
وی اظهار کرد: غربی ها تاکنون گرهی از مشکلات هیچ کشوری نگشوده اند، کلید حل مشکلات کشور در داخل کشور و در دست جوانان این مرز و بوم و ظرفیت‌ های داخلی است.
تولیت آستان قدس رضوی، توجه به مستضعفان و فقرا را یکی دیگر از ویژگی‌های خط امام راحل دانست و گفت: امام راحل بارها فرمودند که 'یک موی کوخ نشینان بر همه کاخ نشینان ارجحیت دارد'.
حجت الاسلام رئیسی اظهار کرد: امام راحل مسئولان را از روحیه اشرافی‌ گری پرهیز می ‌دادند و فرمودند که 'آن روزی که مسئولان ما از خوی کوخ‏ نشینی بیرون بروند و به کاخ‏ نشینی توجه کنند، از این کشور و نظام اثری باقی نخواهد ماند'.
وی بیان کرد: این محرومان و مستضعفان بودند که بار انقلاب را بر دوش کشیدند، ما به همه سرمایه گذاران و کارآفرینان احترام می گذاریم؛ اما همان طور که در کلام امیر مومنان علی (ع) می بینیم؛ آن حضرت نیز تاکید بسیاری بر رسیدگی به امور محرومان داشتند.
وی مهمترین ویژگی خط امام راحل را استکبارستیزی دانست و گفت: ایشان در زندگی خود با مستکبرین کنار نیامدند و یکی از مشخصه های انسان سالک را دشمن شناسی و دشمن ستیزی می دانستند که مبادا از ترفندها و نفوذهای دشمن، کشور و ملت آسیب ببیند.
تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب نسخه بسیار شفابخش دین و آیین اسلامی که شامل بصیرت و بصریت آفرینی است، مطرح کردند و فرمودند؛ 'مردم بصیرت را برای برون رفت از فتنه ها از یاد نبرید، هم بصیرت داشته باشید و هم بصیرت آفرین باشید، بدانید و بشناسید دشمن را'.
وی بیان کرد: نسخه شفابخش بصریت فقط برای فتنه 88 نبود، بلکه برای همه زندگی و برای یک انسان سالک اهمیت دارد، پدران شما و شهدای عالیقدر ما از مهمترین و مشخصه ایشان داشتن بصیرت بود و به همین علت خوب عمل کردند و زمان شناسانه عمل کردند.
وی افزود: خط امام راحل توجه به ولایت فقیه به عنوان مهمترین مشخصه این نظام و عمود خیمه این نظام است؛ مولفه های بزرگ و امنیت و قدرت این کشور نیز در نتیجه اطاعت از رهبری است.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: نورانیت خط امام راحل روز به روز بیشتر می شود لذا گفتمان امام راحل و رهبری باید گفتمان غالب بر همه گفتمان ها در همه بخشها در کشور باشد.
7489/507
خبرنگار: میترا عبداللهی**انتشار دهنده:شاهین فرشاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.