محمدکاظم دبیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام سلسله نشستهای تخصصی با حضور اساتید و صاحبنظران هر شب در سالن نشستهای تخصصی مشهد 2017 در محل نمایشگاههای آستان قدس در جوار حرم مطهر رضوی برگزار می شود.
وی ادامه داد: شب شعر آیینی با محوریت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و حضور شاعران پایتخت فرهنگی جهان اسلام، نشست تخصصی ابعاد شخصیتی و اندیشه های امام خمینی(ره) با حضور اساتید دانشگاه از جمله برنامه های امروز نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد است که ساعات 21 و 22 برگزار می شوند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد گفت: همایش یادبود شهید حاجی حسنی کارگر و نشست تخصصی مشهد پرورش دهنده مفاخر ادب فارسی نیز روز دوشنبه، بررسی موضوع مشهد شهر شعر و خاستگاه سبک خراسانی و نشست تخصصی الزامات و زیرساختهای مشهد برای پایتخت فرهنگی جهان اسلام روز سه شنبه، نشست مشهد و هویت آن با تکیه بر اسناد آستان قدس و نشست مشهد در فضای مجازی روز چهارشنبه، نشست تخصصی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مشهد و پیشگامی در تجربه معماری فضاهای آیینی و مذهبی از جمله برنامه هایی است که روز پنجشنبه این هفته برگزار می شوند.
دوازدهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت مشهد که از شب گذشته با رویکرد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 میلادی در جوار حرم مطهر رضوی فعالیت خود را آغاز کرده تا 20 خرداد جاری ادامه می یابد.
کشورهایی از جمله افغانستان، پاکستان، سوریه، عراق، ترکیه، آذربایجان، ترکمنستان و تاجیکستان در بخش پایتخت فرهنگی جهان اسلام دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد که از ساعت 19 تا 24 هر شب دایر است حضور دارند.
خبرنگار: توحید آرش نیا **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7498/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.